• Jmelb

Någon mer som behandla på RMC linköping

Hej.
    jag skulle vilja komma i kontakt med fler som bor i linköping som har genomgått utredning och har erfarenheter av RMC i linköping.

Jag och min sambo har försökt nu i snart 2,5 år och genomgår just nu behandling på RMC. Vi har gjort en utredning och inga fel har hittats. Jag ska snart genomföra mitt andra försök med pergo och pregnyl.

Efter det vet jag inte vad som händer. Jag tycker att de är lite dåliga på att ge information på RMC. Man måste ställa alla frågor själv och vara väldigt insatt i allt för att få svar på allt.

Vad får du för hjälp och hur länge har du fått vänta och hur upplever du RMC?

• Svar på tråden Någon mer som behandla på RMC linköping
  • Milly79

Hej! Jag gjorde mitt landstingsfinansierade försök i Linköping. Vi fick visserligen en son på första försöket men upplevde dem som otrevliga, slarviga och nonchalanta. Jag har jobbat inom medicin i nästan 10 år och jag vet hur viktigt det är med
    Bra bemötande, vilket det rådde brist på. Dessutom glömde de bort viktiga saker, tar inte vissa prover ( som AMH ) och vid vårt nyligen misslyckade fet var de väldigt loja. Vi har nu bytt till annan klinik nu när vi själva betalar och det är HELT annorlunda. Trevliga, gulliga, tar sig tid, känns kompetenta och ligger i täten på forskning och är väldigt utförliga. De menar även att jag fick helt fel behandling vid vårt fet i Linköping. Tack för det! Hoppas ni kommer uppleva det bättre.

• Hjärtefröjd

Jag och min man tycker också att RMC är rätt slarviga och oengagerade. Men det som retar mig mest är bristen på information. Inte ens när jag frågar får jag några särskilt uttömmande svar. Vi kommer att byta till en privat klinik om inte vårt nuvarande IVF-försök lyckas...

Många är emellertid nöjda med RMC, framförallt de som lyckats på första försöket.

• Lillflickan

Hej! Vi har nu gjort 5 försök på RMC i Linköping. Det är lite jobbigt att få information håller jag med om. Man får information ett steg i taget hela tiden vilket för mig känns lite oöverskådligt. Men man får ändå datum väldigt tydligt. Jag fick väldigt mycket medicin utskriven och de sa till mig att inte ta ut allt. Men jag fick aldrig reda på när och hur mycket. Så det blev lite stressigt att få tag på medicinen till slut. Vi bor inte i Linköping och behöver beställa medicin till våra apotek. Det slutade med att vi fick åka hela vägen till Linköpings sjukhus och hämta. Så mitt tips är att kolla med dem ordentligt i god tid vad du ska ta ut.
    För övrigt känns det mest som löpande band och jag skulle velat ha mer omtanke. Men kvalitén på arbetet kan jag inte säga så mycket om då jag inte är kunnig inom området.

Svar på tråden Någon mer som behandla på RMC linköping