• mammamaria1981

Barnets storlek,kan jag styra den genom min kost?

Om jag försöker äta mindre under denna graviditet än förra, kan mitt barn bli mindre än mitt första då så att det inte gör så ont att föda? min dotter vägde 3290 och var 50cm lång. vill att nästa ska vara mindre. Går det att ordna om jag äter mindre? Tacksam för svar

• Svar på tråden Barnets storlek,kan jag styra den genom min kost?
  • Michisen

Nej, barnet tar det barnet behöver från dig, även om du ligger under svältgränsen. Det enda du möjligen bäddar för är näringsbrist hos både dig själv och barnet, vilket knappast skulle påverka hälsan i en positiv riktning för någon av er och definitivt inte förbereda dig för förlossningen på ett positivt sätt med alla krafter i behåll.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Aruten

Man ska inte äta mindre för att försöka göra barnet mindre, det är absolut inget man ska göra. Kan ha oandade konsekvenser för ditt barn i magen!

• Teskedsmamman

Jag har fött ett barn som inte ens vägde 3.3, ett barn vägde 3.6 kg och ett som vägde 4 kg.

VAD barnen väger spelar ingen som helst roll på smärtan! Det gör lika ont oavsett hur små de än är.

3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Hannah76

Eh...?

Ditt förra barn var ju inte ens stort...

Du kan ju alltid röka en massa, det gör ju att barnet får låg födelsevikt och mindre huvud. Dock hjälper ju ett normalstort och större barn till mer än ett litet.

• Aruten

Varför förresten vill du att det ska vara mindre? Som ovanstående skrivit så gör det inte mindre ont för det.

• Teskedsmamman
    Lady Dahmer skrev 2010-07-25 14:19:42 följande:
    hur mycket bebisen väger har ingen inverkan på smärtan. Och vilken jävla idioti ts.
    Hear, my kind of woman
    3 killar & pojke v38 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • mammamaria1981

Trodde att det gör mindre ont pga stl på barnet. Varför är det annars så att man bara får föda hemma om inte barnet är "för stort"

Svar på tråden Barnets storlek,kan jag styra den genom min kost?