Vill börja träna MMA. Råd?
Hej!
Först vill jag måla upp en bild av mig så ni får en liten idé om hur jag är som person. Jag är 28 år, har en son på 1½. Jag vantrivs som fan på mitt jobb och har just nu alldeles för mycket fritid. Jag är hyperaktiv och känner att jag måste komma hemifrån och vara lite för "mig själv" en stund. MMA är en hobby för mig. Främst UFC, Strickeforce osv. Och staden jag bor i har en utmärkt men rätt kostsam MMA-kurs (heter det så?) så funderar jag på att testa på det.
Problemet är bara att jag är knappast den hurtigaste killen i stan, jag föredrar soffligg framför tvn/tvspelet framför att jogga och jabba och har varit så så länge jag kan minnas.
Nu kommer det låta lite sjukt: jag vill bara få ut lite aggressioner och lagligt bara få slå på käften och ta en och en annan käftsmäll själv. Som grädde på moset kanske få igång en bra hälsa.
ag vet att jag har potential till att bli rätt vass på jiu-juitsu, jag sysslade med det i min ungdom och jag var hal som en ål. Jag tror den ådran ligger kvar i mig nånstans.
Men nu uppstår frågor i skallen på mig. Kan jag bara hoppa in sådär? Krävs det att man har en viss fysisk styrka när man börjar? Eller helt enkelt är jag för gammal? Killar man läser om som har blivit hyfsat bra har gjort kimuras och armbars på folk sen de var 4 år.
Lämna gärna några tips och råd!
mvh
Andreas