• Rollindynamite

Sammandragningar som "trycker"

Är i v.37
    Får mest sammandragningar på kvällen när jag ligger ner o kollar på tv, eller när jag sitter i bilen. Då i samband med sammandragningarna har jag känt ett tryck i bröstet och i huvudet, jag blir lixom lite yr, det trycker i bihålorna nästan känns det som också. Min mamma sa att de säkert kunde vara så att de blir ett tryck, men ibland när sambon sover på kvällarna kan det bli riktigt obehagligt, då jag också får väldigt kraftiga sammandragningar som känns väldigt mycket, dock gör de inte särskillt ont. Inga förvärkar än direkt alltså.. Men känner ni andra i ungefär samma vecka, detta tryck när ni får sammandragningar?
  • Svar på tråden Sammandragningar som "trycker"
  • luckyme83

jag är i vecka 33 och mina sammandragningar kan kännas både som ett tryck upp mot lungorna och som tryck neråt....
    obehagligast är det när det trycker mot lungorna tycker jag =/

• Rollindynamite
    luckyme83 skrev 2010-07-24 19:09:50 följande:
    jag är i vecka 33 och mina sammandragningar kan kännas både som ett tryck upp mot lungorna och som tryck neråt....
    obehagligast är det när det trycker mot lungorna tycker jag =/
    jo jag kan ju egentligen förstå om de blir tryck mot lungorna då magen inte ramlat ner än, vilket min har gjort, fast jag kände aldrig detta tryck innan magen ramla ner :/ Så det känns inte som att det e för att livmodern går emot lungorna som de annars kan göra.. Är lång så jag har sluppit ha livmodern högt upp...
  • luckyme83

min mage har oxå sjunkit...det kan kännas mot lungorna iaf...

• Rollindynamite
    luckyme83 skrev 2010-07-24 19:13:26 följande:
    min mage har oxå sjunkit...det kan kännas mot lungorna iaf...
    jo så klart, men jag har inte haft något känn mot lungorna någon gång innan
  • luckyme83

om du får detta tryck när du ligger på rygg kan det ju även vara så att livmodern pressar på kroppspulsådern...och då kan man känna sig yr och sånt...

• Rollindynamite

fast de e inte de heller hehe x) jobbig jag e! Det händer lika ofta när ja ligger på sidan eller sitter upp i bilen. Också ibland när ja står upp, om de kommer en kraftig sammandraging känner jag av det direkt, innan den ens hinner komma så börjar det trycka i huvudet. Hört att endel får dåligt med syre till hjärnan när de får värkar och detta blir värre sen när man får riktiga värkar också, rädd att de ska va så :( för då påverkas ju den lille också, men visst de e väl bara o få syrgas kanske men. Man oroar sig ju för minsta lilla..

• BaBBels

Gud va skumt! Sådär känner jag också! Vet inte vad det beror på... men visst är det obehagligt! För mig händer det oftast när jag ligger ner på kvällen i sängen. På sidan. För på rygg kan jag inte ligga.. då trycker det för mkt.
    Tror inte det är något farligt.. tror du?

Bebisleverans 17/8
  • Jensan 76

Jag känner med precis så... Det trycker i huvudet liksom. Konstigt. Går o nojar mig som vanligt o tänker att det kommer hända ngt när det drar igång på allvar. Men tror att det kan vara så, eller ja, hoppas det iaf. Får ni höra ngt annat så skriv gärna.

• Rollindynamite

oh shit va skönt att jag inte e ensam om det! Tänkte jag skulle fråga på mvc på fredag om varför de kan kännas så. För gud va man nojjar! Om någon hör något innan dess vad det kan va så säg till så gör jag desamma! Man tror ju alltid det värsta :P E säkert inget o oroa sig för alls!

Svar på tråden Sammandragningar som "trycker"