• Dieselmom

Hur mkt ska jag ge?

Hej!

har precis börjat mata min 2 veckors med NAAN... men hur mkt ska jag ge honom? På förpackningen står det 80-150 och det är ju rätt stor skillnad känner jag. Min kille är "stor" väger strax under 5kg och är ca 55 cm lång.
    hur mkt började ni med??

Tacksam för svar snarast! 

• Svar på tråden Hur mkt ska jag ge?
  • anirac1

Börja ge den minsta mängden & fyll på mer om han vill ha. Ett tips är att ha färdig blandad i kylen. Färdig blandag ersättning klara sej i dyng i kylen.

• Ida1990

När min lille var 2 veckor åt han bara 60ml, men då var han "liten" också. Gör mellan 120-150ml och se hur mycket han vill ha. Det är ju bättre att det blir lite kvar i flaskan. Sen kanske man får variera lite. Te.x. om det har gått en längre stund mellan målen gör man mer, sen om det rör sej om 2-3 tim mellan så gör man mindre. De är lite trixande i början med mängden, men man brukar få ett bra hum om sen hur mycket man ska göra.. Alla bebisar äter ju olika. En del kräver mer mat för att bli mätta :)

Leo 2010 02 05 <3
  • Espem

I den åldern, runt den storleken, åt vår dotter ca 100. Ibland mindre men sällan särskilt mycket mer, om jag minns rätt. 

Jag tror att vi blandade kring 100 ml i alla fall, vid den tiden, och att det så gott som alltid räckte.

Svar på tråden Hur mkt ska jag ge?