• Betty Boop 2010

Kan man ta en ung kille med fokus på sin egen frihet och göra honom till en "pappa"?

Jag vill ha era erfarenheter om hur det var när ni träffade någon ny när ni hade separerat från barnens/barnets far. Jag är en ung mamma och killen jag träffar är lika gammal som mig. Vi har träffats ett halvår och jag är verkligen jättekär i honom. Han är kär i mig också och försöker verkligen komma in i allt det här som är totalt nytt för honom men samtidigt står han med ena foten i sin "frihet"...

Som sagt, ge mig lite erfarenheter på killar/män ni trodde var omöjliga att få in i familjen men där det faktiskt gick. Till sist.

Kram!

• Svar på tråden Kan man ta en ung kille med fokus på sin egen frihet och göra honom till en "pappa"?
  • danosani

Min nuvarande sambo och jag träffades 2005. Vi hade en långvarig till och från-flirt på kanske två år, men var aldrig tillsammans. Det enda han gjorde då var i princip att festa JÄRNET. Jag sa upp kontakten då eftersom det var alldeles för oberäkneligt för mig.

2008 fick jag en dotter men en annan kille. Vi separerade på våren 2009. Hade under dessa år haft sporadisk telefon/internetkontakt med första killen. Sommaren 2009 började vi umgås, inte på ett "kärleksfullt" sätt utan som vänner. (Dock har undertonen alltid funnits där mellan oss, det har varit ömsesidigt). Han var fortfarande en festprisse, dock hade han dragit ner på det rejält.

Efter många om och men bler det mer och mer allvarligt, han fick träffa min dotter, han började vara mer och mer hemma hos oss (en annan stad än hans hemstad med alla festpolarna), och ja, han märkte helt enkelt att han tyckte mer om familjelivet än utelivet. Vi firar snart ett år tillsammans, han har bott här hos oss lika länge. Jag kan inte ens minnas när han var ute sist, eller ens drog iväg oplanerat någonstans.

Kort och gott, han är en mycket bättre familjeman än min dotters biopappa, och nu försöker vi få till vårt första gemensamma barn.

En lååååång resa som jag drömde om som fjantig 15-åring år 2005, men nu står vi här. Helt sjukt

(Jag är förresten 20, han 23.)

Nike Mathilda - 26 september 2008
Svar på tråden Kan man ta en ung kille med fokus på sin egen frihet och göra honom till en "pappa"?