• Favvo

Hon kom i måndags

I Måndags kom vår lilla dotter i v 35+5
    2930g 48 cm.
    Är helt överlycklig o hon mår bara bra.

Fortfarande kvar på sjukhuset men hoppas på att få åka hem imorrn.

Hur mådde era små som är födda i denna vecka?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-23 11:28
    Lill-tjejen behövde sola så vi är fortf kvar...

• Svar på tråden Hon kom i måndags
  • bakeacake

Grattis till tjejen!!

Har själv inga barn men vi jobbar på det..

• SIN74

Grattis! Min lille kille kom 35 +3 och vägde samma som din dotter. Han fick stanna en vecka på neo för koll av syresättning, ligga på värmesäng, och sola pga gulsot. Men bra mådde han:)

• saja08

viktor kom i v. 35+6. han hade lågt blodsockervärde samt låg kroppstemp. han vägde 2478g och var 45 cm. han solade för gulsoten, sondmatades i tre veckor samt låg på värmebädd i tre dagar. vi låg på neo i 6 dagar och ytterligare fyra veckor i hemsjukvård. annars så mådde han prima och det gör han idag med. viktor har aldrig blivit mätt på min mjölk så han har fått flaskamtas som tillägg.

• Proletariatet

Eyvind föddes i v.35+1, han vägde 2475 och var 46 cm lång. Han behövde lite hjälp med att hålla värmen och sondades första dagen. Bilirubinvärdet tog tid på sig att gå ner, så han fick sola ganska mycket. Neo hade dock en superbra solfilt som vi använde, då kunde han ligga hud mot hud, amma och mysa samtidigt som han solade.
    Vi blev kvar på neo i fem dagar.

• Proletariatet
    Futurum nobis est skrev 2010-07-22 18:58:24 följande:
    Eyvind föddes i v.35+1, han vägde 2475 och var 46 cm lång. Han behövde lite hjälp med att hålla värmen och sondades första dagen. Bilirubinvärdet tog tid på sig att gå ner, så han fick sola ganska mycket. Neo hade dock en superbra solfilt som vi använde, då kunde han ligga hud mot hud, amma och mysa samtidigt som han solade.
    Vi blev kvar på neo i fem dagar.
    Grattis till dottern förresten, håller tummarna för att ni får komma hem snart
  • viseversa
    viseversa skrev 2010-07-22 10:27:15 följande:
    Min dotter är född i v 36+0 hon mådde toppenbra.
    Alwa vägde 3222 gr och var 49 lång btw!
  • Kazeer

Mitt andra barn föddes i vecka 35+3. Han vägde 1510 g och var ca 40 cm lång.

Han mådde jättebra förutom att han inte kunde hålla värmen själv och inte orkade äta själv. Han låg på värmebädd i 16 dygn och under den tiden var han på neonatal. Sedan fick han komma hem med hemsjukvård. När sonden togs bort, blev han utskriven från neonatal. Då var han en månad.

Grattis till dottern!

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Erkens mamma

Min tjej är född i vecka 36. Hon vägde 3070 gram och var 46 cm kort. Vi var kvar på bb i två dygn sedan fick vi åka hem. Det enda jag märkte var att hon hade lite svårt att hålla värmen i början och satt därför som ett plåster på mig eller maken men för övrigt mådde hon prima.

Svar på tråden Hon kom i måndags