• färnik

Försiktighetsåtgärder vid nytt plus?

Ni som har haft många missfall, hur tänker nbi när ni har plussat igen?

Vidtar ni några "försiktighetsåtgärder"? Inget sex? undviker tunga lyft (och vad är tungt? matkasse?10kg?20kg?) undviker att anstränga er? undviker skumpiga aktiviteter (sådana är det ju gott om nu sommartid...) Sängläge? (har ju iaf utomlands visat sig ge mmkt bra resultat vad jag har förstått...) etc. Hur tänker ni?

Sjukvården i sverige har ju inga särskilda rekomendationer om att ta det lugnt vad jag vet, men utomlands resonerar de annorlunda... Jag har just plussat igen efter 4 missfall, och är förstås livrädd att det ska gå åt skogen igen. Jag har ju gård och djur och odlingar, hästar... Mycket tunga och skumpiga arbeten sas...

• Svar på tråden Försiktighetsåtgärder vid nytt plus?
  • Moora

Hej, 

Jag har precis plussat efter 3MA - fick positivt igår.

Jag har ett väldigt stillasittande arbete och vet egentligen inte hur jag ska kunna leva lugnare än vad jag gör...Idrottar inte heller endast långa promenader några gånger i veckan men det lär ju inte vara någon fara...
    Försöker att äta bra, tar vitaminer och försöker att inte stressa så mycket vilket INTE är lätt!!! Var ok igår men idag har stressen börjat igen....suck. 

Efter plusset igår fick jag en beige flytning - har inte haft fler efter det. Har stressat omkring på internet idag
    för att leta information om detta kan vara början på ett missfall...Så fruktansvärt JOBBIGT att inte kunna slappna av. Har inga direkta symptom ännu kanske liiiiiiiite ömma bröst men det är verkligen så man får känna efter. Det är ju väldigt tidigt också, vecka 4+2. Vilken vecka är du i?

• färnik

Jag plussade också igår!! v 4+2. Eller 3, beroende på hur man räknar. Kliniken räknade 4+3. Flört (och det låter ju bättre, en dag längre *he he*)

Jag har inga ömma bröst, vilket jag haft alla mina andra 5 graviditeter, men är trött, mår illa hela tiden, och har lite ont i sidorna, typ ligament/växtvärk... Så det är iaf bra att det känns att jag är gravid. Tungan ute

• Moora

Ah, så vi ligger precis lika!! 

Låter lovande med alla symptom du redan har!! Skulle ge allt för att må lite illa så att man vet att det händer något
    därinne:) 

Jag har mitt första läkarbesök imorgon, blir inbokad på VUL runt vecka 7/8 om allt går väl. Håller tummarna för oss båda!!!

• färnik

Läkarbesök redan i morgon, det var snabbt! Jag har fått nöja mig med att tala i telefon med kliniken... VUL efter 6-7 fulla veckor... Tyvärr har jag haft uppenbara grav-symptom även vid missfallsgraviditeterna, så för mig betyder det inte så mycket... Obestämd

Gör mitt bästa för att inte tänka på graviditeten, för riskerna att det ska gå dåligt är ju såpass stora... Men det går inte så bra, varannan tanke som poppar upp i min hjärna är ju "Jag är gravid!!".Oskyldig

• Moora

Ja, min läkare är väldigt hjälpsam så hon ville träffa mig direkt jag fick plus så att hon kan beställa tid 
    för VUL - jag bor inte i sverige så det kan hända att det är andra rutiner här.

Jag kör samma taktik som dig. försöker att inte tänka på graviditeten så mycket. Min man och jag har knappt pratat om det än - lite jobbigt när man inte vågar bli glad. 
    Kommer ihåg glädjen i februari förra året när vi fick pluss första gången men nu vågar man liksom inte ta ut något i förskott. Jag tar extra folsyra och albyl denna gång det  har jag aldrig gjort förut, har även gått på akupunktur i 3 månader. Jag tycker att man måste känna att man gör något annorlunda varje gång...

Ha en bra dag och denna gång går det vägen för oss!!!! 

• färnik

jag har fått min VUL-tid idag, den 4 augusti. Bara 13 dagar kvar då... Flört

• Moora

Det kommer att gå snabbt det är inte ens 2 veckor!! Berätta hur det gick och LYCKA TILL!!!!!

Trevlig helg! 

Svar på tråden Försiktighetsåtgärder vid nytt plus?