• Ninninn

    4 missfall och de ända läkarn säger e!! de e slumpen bara att försöka igen tills de går vägen!!

    Ja fattar ingenting, tro fasen att de inte e slumpen, även fast utredningen inte visade nått så måste de ju fan vara nått fel...

    Kul att höra varje gång av läkarn att de e bara att försöka igen å igen å igen å igen hur jäkla mycke ska man orka då, ja mår så fruktansvärt dåligt att ja knappt orkar gå utanför dörren...

    De e så sjukt att man själv ska få söka på internet efter hjälp..
    Ja har ringt Lennart Blomqvist nu i Borås å ja hoppas verkligen att han kan hjälpa oss...

    Ja har 3 kompisar nu som e gravida, de e så jobbigt för mig, ja kan inte prata med dom eller glädjas för deras skull de e hemskt att känna så...

    De finns ju ingen i min närhet heller som varit med om något missfall så de e ingen som kan förstå hur jävla dåligt man mår..

    Hur mycke mer ska man orka!

    Denna gången nu åt ja Trombyl men inte ens de hjälpte

  • Svar på tråden 4 missfall och de ända läkarn säger e!! de e slumpen bara att försöka igen tills de går vägen!!
  • oceanney

    Har tyvärr inga bra svar men jag tycker att det verkar klokt att, som du verkar vara på väg att göra, konsultera en annan läkare som kanske har andra idéer. Kram och lycka till!!

  • SD80

    Lider med dig. Har själv aldrig ens varit gravid men det är min stora skräck att det ska bli missfall gång på gång... Önskar dig/er lycka till i fortsättning.

    Du måste våga tro...

  • Pimpinellan

    Det är inte slumpen med så många missfall. Efter 3 är det nåt knas man måste komma till rätta med. Jag har fått Levaxin,trombyl och proggisar och är lovad Fragmin nästa gång. Det är minimum man borde få vid upprepade missfall. Hoppas du får hjälp!

  • Mini Söderling

    Fy lider med dig .
    Jag och min sambo har fått tre missfall på ett år nu och jag mår så pyton och det känns som om alla runt omkring oss får barn eller går med sina fina magar i vädret , å jag vill ju inget annat .
    Vi fick göra en utredning nu efter tre missfall dom tog massa prover på mig och även prover på min sambo men dom hittade inget fel på oss och kan inte säga annat än att vi kan försöka igen men dom har ingen förklaring till våra missfall.
    Hoppas du kan få hjälp och stöd för det tar verkligen på en psykiskt att bli glad hoppas planera bli besviken gå sönder jobba upp sig igen osv.

  • färnik

    Åh, jag vet hur du har det, samma sak här. 4 missfall, inga hittade fel.. =( Man blir helt knäckt. När sedan alla i bekantskapskretsen är gravida eller nyss har fått bebis, blir det lätt att man isolerar sig. Det har jag också gjort... Men jag försöker att ändå träffa lite folk nu.

    Min bästa vän och jag blev gravida samtidigt i höstas/vintras, bara några dagar emellan. Jag fick missfall i januari, v 11. Blev gravid igen. MA med tvillingar i april, v8. Hon ska få sin bebis om en månad... Jag har inte träffat henne sedan första missfallet i år, orkar inte, det är för tufft...

  • Ninninn

    Ja de e för jäkligt man mår så fruktansvärt dåligt, de e så skönt att prata här med er andra för ni förstår ju precis men de finns ingen utav mina vänner som förstår..

    Och typ alla e gravida och ja kan inte prata med dom, de e bara att hoppas att dom kan förstå så man inte mister dom..

    Gratis till dig färnevik håller mina tummar för dig att de går vägen denna gången! ska du äta någon medicin denna gången??

    kram

  • Nimo

    Jag vet hur ni mår, tjejer. Fick mitt 4e missfall för två veckor sen och känner mig helt tom och slut. Det är hopplöst.

    Ninnin82 jag har också ringt Blomqvist nu men han har inte hört av sig än. Hoppas han ringer.

    Det är skit detta! Alla andra får barn, det känns så orättvist. Och när man berättar att man fått missfall så känner alla nån som också fått mf men det är aldrig någon som jag vet. Känner att ingen förstår mig. Alla tycker det är synd och så men sen börjar de prata om nåt annat, fast jag bara vill gråta och prata om det...

    Hoppas det ska gå bra för oss alla en vacker dag.

    Kram på er

  • Ninninn

    Ja de e verkligen tur att vi har varandra här på FL så man har någon man kan prata med som förstår..

    Som sagt de finns ju ingen som kan förstå oss förutom dom som varit med om samma..

    De va ju inte direkt detta man trodde den dagen man bestämde sig för att skaffa barn, man trodde ju aldrig att de skulle drabba en själv men de gjorde de minsann och nu sitter man här snart 2 år sedan och har fortfarande inte fått de där lilla livet...

  • färnik

    Tack! Jag tar albyl, prednisolon och extra folsyra den här gången, får se om det kan fungera... Jag är så orolig, och då har jag bara vetat det i 2 dagar nu. hur ska jag stå ut liksom? VUL om 2-3 veckor, om den är kvar där inne då..

  • Ninninn

    De e klart att de kommer gå bra denna gången, ja håller tummarna för dig..

    Oron kommer nog aldrig försvinna inte förrens den dagen man verkligen ser
    att magen börjar växa då kanske man blir lite mindre orolig, men de e skit jobbigt ja förstår dig

    Du äter ju medicin me de tror ja på.

    Bamse kram

Svar på tråden 4 missfall och de ända läkarn säger e!! de e slumpen bara att försöka igen tills de går vägen!!