Vilken bilbarnstol i stället för Britax Two Way???
Min son är dryga två år. Vi har idag en Britax Two Way som vi i dagsläget har i baksätet bakom passagerarsätet. Det vi upplever som problem med den är att det inte är så mycket benutrymme. Och när vi trixar lite med den så att det blir mer benutrymme, ja då blir lutningen inte tillräcklig så sonens huvud faller framåt när han somnar. För att få en någotsånär lutning på stolen har vi fått vinkla passagerarsätets ryggstöd väldigt mycket framåt, så där går inte att sitta. Vi har en V70. Det vi gillar med den stolen är att den är rymligt och lätt för sonen att klättra upp i själv.
Vi har precis börjat titta på et eventuellt byte, men det är verkligen en djungel. På Babyland är det bra pris på Acta Gracos Cosmic Comfort. Det jag gillar med den är att det går att ställa stolens lutning under bilfärd. Det känns bra om sonen kan sitta så upprätt som möjligt när han är vaken, för han är så nyfiken och vill se så mycket som möjligt. Dock såg den kanske lite trång ut, men samtidigt lite mysigt ombonad. Det är också bra pris på Britax Multitech såg jag i en annons, men vi har inte tittat på den i verkligheten.
Är det någon som har några tips?? Erfarenheter av Cosmic/Multitech?? Är det bra stolar?? Någon annan stol som du rekommenderar??