• mintur2010

Natten med flaska?!

Födde min dotter den 11/7 och tyvärr så fungerar inte amningen som jag önskar. Hon är en stor tjej som kräver mycket näring så tyvärr så var vi tvugna att redan på dag 1 börja ge henne tillskott då blodsockret var lågt. Sen tog det tid innan jag fick någon mjölk i brösten så hon fick inget då hon provade att suga. Tröttnade fort då hon även blev matat med ersättning -> till mitt problem. Hon är nu inte speciellt intresserad av bröstet utan får min bröstmjölk & ersättning på flaska.

Har de senaste två nätterna börjat visa att hon är "sugintresserad" med munnen, man blir hysterisk om jag försöker lägga henne vid bröstet. Det enda sättet att få henne lugn är att ge henne små portioner ersättning på flaska med jämna mellanrum och så håller det på i några timmar innan hon somnar.

Hur gör ni om nätterna om de visar "sugintresse", vet ju egentligen om det är för att hon är hungrig eller annat?

• Svar på tråden Natten med flaska?!
  • Igor

Hej
    Din tjej är ju inte ens veckan gammal ännu och då brukar de inte äta med någon regelbundenhet precis. Vore jag dig så skulle jag låta henne äta så mycket hon bara vill nu i början. De brukar inte heller kunna skilja på dag och natt ännu.
    Men sådana där frågor är BVC bra på antar att du fått kontakt med dem nu. Fråga dem.

• Kazeer

När mina har varit så små, så har de ätit var tredje timme dygnet runt. När de har vaknat på natten, har de varit hungriga.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • mintur2010
    Kazeer skrev 2010-07-17 09:12:56 följande:
    När mina har varit så små, så har de ätit var tredje timme dygnet runt. När de har vaknat på natten, har de varit hungriga.
    Om de inte vaknat, har du då låtit de sova?
  • mintur2010
    Igor skrev 2010-07-17 09:07:42 följande:

Hej
    Din tjej är ju inte ens veckan gammal ännu och då brukar de inte äta med någon regelbundenhet precis. Vore jag dig så skulle jag låta henne äta så mycket hon bara vill nu i början. De brukar inte heller kunna skilja på dag och natt ännu.
    Men sådana där frågor är BVC bra på antar att du fått kontakt med dem nu. Fråga dem.

Träffar BVC på tisdag fm, skall kolla med henne då. Allt är ju så nytt (första barnet) så man är lite nojig och har ingen aning om något!
  • Kazeer
    mintur2010 skrev 2010-07-17 09:58:53 följande:
    Om de inte vaknat, har du då låtit de sova?
    De har alltid vaknat av sig själva.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Igor

Om hon är normalviktig och pigg har jag alltid fått höra att det är ok att inte väcka barnen på natten. Hon vet själv när hon vill ha mat. Troligare som sagt att du får gå upp ofta och ge än att hon sover hela natten i början.

Passa på att sova när hon sover det behövs jag lovar dig. Visst är det mysigt med småbabisar. Glad

• Buppis

Testar med nappen spottar hon ut den så e de bara till att gå upp och värma ersättning. Hon e ju inte så gammal heller min bebis åt varannan timma dom 3 första veckorna

• mintur2010
    Buppis skrev 2010-07-17 18:58:57 följande:

Testar med nappen spottar hon ut den så e de bara till att gå upp och värma ersättning. Hon e ju inte så gammal heller min bebis åt varannan timma dom 3 första veckorna

Jag har inte velat introducera nappen än då jag inte fått henne att acceptera "bröstet" än. Har kontaktat amningshjälpen på Danderyds sjukhus så får vi se om de kan hjälpa mig. Jobbigt med bröst som spänner och en liten bebis som inte vet hur hon skall suga bröst än!

ps. får pumpa för fullt...
Svar på tråden Natten med flaska?!