• maria1989

Måste era barn vara nakna överallt?

Jag ahr blivit väldigt trött när man nu ger sig ut på badstränderna och ser massa små knoddar som springer omkring helt nakna. Visst det är skönt för barnen och liknade, kan jag köpa. Jag har mitt första barn påväg, så den kommer i Feb. Men jag ahr tänkt över flera föräldrar som låter sina barn springa runt nakna och tar en massa kort på dom nakna och visst det kan vara gulligt, Men i ett FOTOALMBUM, inte på FB inte på FL el liknade sidor. Hur tror ni annars pedofiler får tag på korten?
    Skulle det vara roligt ifall polisen har en räd emot en pedofil och får reda på ett erat barn finns med i hans dator? Om jag hade varit den föräldrar hade jag skämts och mått dåligt över att han har suttit och kanske runkat till MITT barn.Varför har alla ett tvång att visa upp sitt barn överallt? När jag var barn och det är inte så länge sen (är 21) så visste alla att min mamma hade fått barn fast hon inte hade skrivit ut det på FB el liknade och visat massa kort på mig som liten och naken.
    Jag och min sambo tog denna diskutionen med ett kompispar, dessa lägger upp mängder på kort på sina barn på FB blogg osv både med kläder och nakna, då fårgade vi varför? deras svar var att - Men alla gör ju det?!
    Men jag förstår inte hur föräldrar kan gå över huvud på sitt barn och visa upp dom nakna kors och tvärs, därför tycker iaf jag att barn skall ha kläder på sig, precis som jag tycker det är olämpligt att ligga toppless på en vanlig badstrand, man går ju inte till en offentligbadplats för inget, annars hade jag ju valt en nakenstrand. Och ni föräldar som ligger toppless och sedan skall tala om för erat barn att visa respekt? Ni visar ju inte oss andra det så varför skall ditt barn göra det?

Nu fick jag iaf skriva av mig lite.!
    Tack och hej från en som ligger hellre vid poolen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-14 09:23
    Jo visst det kanske dom gör men jag säger ju det att lägg inte ut en massa kort överallt på era barn.

• Svar på tråden Måste era barn vara nakna överallt?
  • linjes

Du tror inte att pedofilerna runkar till barn som är påklädda på kort då?

• maria1989

Jo visst det kanske dom gör men jag säger ju det att lägg inte ut en massa kort överallt på barnen.

• karet

Jag lider inte det minsta av att någon pedofil skulle runka till ett kort jag tagit på mitt barn, jag tar ingen skada av det och jag vet inte om det. Mitt barn tar ingen skada av det heller.

Lovis får gå naken när hon vill, hemma, stranden, badhuset. Det är bara lite nakenhet, inget fel i det. Hon är ett litet barn och ska inte behöva lära sig att man måste skyla sig.

• 180823
    karet skrev 2010-07-14 10:56:52 följande:

Jag lider inte det minsta av att någon pedofil skulle runka till ett kort jag tagit på mitt barn, jag tar ingen skada av det och jag vet inte om det. Mitt barn tar ingen skada av det heller.

Lovis får gå naken när hon vill, hemma, stranden, badhuset. Det är bara lite nakenhet, inget fel i det. Hon är ett litet barn och ska inte behöva lära sig att man måste skyla sig.

Håller med ingen tar ju skada om man runkar til en bild nog har alla pojkar tagit reklam tidningar med sig till sitt rum och tittat på kvinnor i trosor och BH och runkat till det det kan jag erkänna att jag har gjort hundratals nej tusentalsgånger tänker om det är 365 dagar på ett år och jag har runkat sen jag var 7år tja regelbundet sen jag var ööömm öömm 10 år varje dag jag är nu 24 så flera tusentals gånger
Svar på tråden Måste era barn vara nakna överallt?