• FemaleX

Ni som har barn m via ÄD/ET eller FET har ni gjort embryo el fosterdignostik så som PDG, kubbprov,NUPP test el fostervattensprov m.m?

Jag överväger FET pga av genetisk predisponans till bla neuropsykiatrisk funktionshinder så som adhd, autism m.m.
    När man har mottagit embryo och väl är med barn så skriver man ju in sig i MVC och kan göra diverse tester för att se så att fostret är friskt.
    Är över 35 år och skulle gärna vilja veta ni som fått ÄD eller gjort ET/FET och fått barn vad ni har gjort för fosterdiagnostik? Någon som gjort PGD? Görs det på embryostadie?
    Kubb, NUPP test, fostervattensprov m.m?
    Vore bra att veta för man önskar sig ett friskt barn och har nu ett barn m autism/ep/ utv.störning som är genetiskt/biobarn.

• Svar på tråden Ni som har barn m via ÄD/ET eller FET har ni gjort embryo el fosterdignostik så som PDG, kubbprov,NUPP test el fostervattensprov m.m?
  • isisisis

Eftersom äggen är unga som man får av donatorer.
    De flesta som donerar utomlands iaf,så har iaf inte jag sett någon anledning till varken nupp eller fostervattenprov.Men känner man sig orolig är det ju upp till var och en.
    Pgd finns det verkligen ingen anledning till att göra anser jag.Det gör man om man vet att man själv bär på en genetisk sjukdom ,och vill veta att barnet är friskt om man tidigare fött barn med problem.
    Visst kan man lägga pengar(mycket) på PGD om man är relativt ung och gör IVF,men inte när man gör ÄD.
    Inte i mitt tycke iaf.

• isisisis

För att göra PGD krävs rätt många ägg i processen.Det dör en del under försöken.

Svar på tråden Ni som har barn m via ÄD/ET eller FET har ni gjort embryo el fosterdignostik så som PDG, kubbprov,NUPP test el fostervattensprov m.m?