Jag är utbildad journalist, förskollärare, dramapedagog samt pedagog på vuxenutbildning och har dessutom utbildning inom turism, restaurang, författarskap, media, marknadsföring, psykologi, sociologi, hotell, engelska, franska, spanska, styrketräning, mental träning, litteraturvetenskap, heminredning samt research.
Så jag har jobbat på en mängd olika ställen och har en hel del att falla tillbaka på
Nu medan jag är hemmamamma skriver jag på min nya roman, frilansar som skribent och krönikör på en del tidningar, håller på med lite marknadsföring och diverse åtaganden gentemot mitt bokförlag. Kvällar, nätter och helger och nån vardag lite då och då är när jag "jobbar". Jag är alltså inte anställd någonstans. Jag tar inte ut nån föräldrapenning, min make tar max ut fyra dagar per månad, min son på tre år går inte i förskola och kommer troligtvis inte börja förrän året han fyller fem. Det fungerar jättebra och sonen har kompisar lite här och var. Vi tar oftast dagen som den kommer och gör vad vi känner för.