Molly72 skrev 2010-07-20 14:39:58 följande:
Kavi81: Ja jag har också svurit många gånger över att det är just sommaren man ligger i sängarrest och dessutom den finaste sommaren på typ 10 år än så länge (här i Stockholm i alla fall)

Min tapp har varit detsamma de senaste 6 veckorna, ca 1,5 cm, och det visar ju att sängliggandet funkar. Jag har inga sammandragningar vilket i och för sig är skönt men det gör att jag är alldeles paranoid över att inte känna om tappen minskar mer och mer (eftersom den kortades till 1,5 cm utan att jag märkt det, det upptäcktes pga att jag fick en blödning). Jag längtar efter att få gå upp hemma, kommer inte ge mig ut på stan men att bara kunna pyssla lite hemma hade varit underbart. Hoppas det kommer vara ok efter v. 34, det betyder om ca 2 veckor för mig.
Måste varit hemskt att inte få gå upp på toan, kan inte ens tänka mig! Har allt varit ok med ditt barn sedan hon/han föddes i v. 36? Fick ni stanna på sjukhuset med henne?
Skönt att sängliggandet funkar även för dig! Det är säkert ok för dig att börja röra dig lite mer hemma efter v. 34, då är ju bebisen färdig och ligger bara på tillväxt så allt över 34 är ju en bonus i det här läget.
Vi fick stanna en vecka på BB (slapp neo då han andades och höll värmen själv) för att han skulle lära sig äta, det tog tid i början för han var för svag för att suga så vi fick mata med spruta och sen sked, ett par ml åt gången, dels för att han somnade hela tiden, vilket han fortsatte med i typ en månad! Trött kille med andra ord men helt frisk och han har idag gått om sin egen kurva på både längd och vikt och älskar god och smakrik mat så den biten har han oxå kompenserat