Varför vill man adoptera?
Ja, se rubrik. Varför vill man det om man nu själv kan få barn?
Ja, se rubrik. Varför vill man det om man nu själv kan få barn?
Anledningen till att man vill adoptera är väl olika. Hur vet man att man kan få biologiska barn egentligen? Finns mng som man inte hittar "fel" på men ändå blir det ingen graviditet. Forskningen har kommit långt, men inte sååå långt som man skulle kunna tro. Varför man vill adoptera kan ju ex handla om att man har biologiska barn, men sedan blivit avrådd från att bli gravid igen pga hälsoskäl eller att man ex opererat bort sin livmoder. Som sagt det finns ju mng anledningar. Det är väl ändå lite svårt att fråga på din fråga eftersom alla kan ha sine egna anledningar. Jag tror inte det är så väldigt många som adopterar när de har ett eller flera biologiska barn. Längtan efter barn och/eller syskon är förstås det drivandet och jag kan bara tala för mig själv, men man går igenom olika faser som till slut leder till adoption. Som sagt, alla har sin "story" & egentligen så är det centrala att man vill ha barn. hur de kommer till en är väl ett val som man själv gör. Det viktigaste är att man inför sin kommun har ett vettigt resonemang till varför man vill adoptera. Och att de förstår att man tänkt igenom sitt beslut noga.
*svara på din fråga* ska det stå.
Vi har inte försökt få biologiska barn alls någon gång. Vi väljer att adoptera för att vi känner ett barn som vi älskar väldigt mycket som behöver en familj. Vi vill ha barn och hon behöver familj. Vi vill bli hennes föräldrar mer än något annat. Skulle jag nu trots att jag skyddar mig råka bli gravid skulle det ju vara jättejobbigt och hemskt eftersom jag skulle tvingas välja. Man får inte vara gravid när man adopterar. Alltså skulle jag få göra abort, hur jobbigt det än skulle vara. Hemska tanke.
Hur många av er adopterar speciellt från Afrika området?
hej hej
Jag och min man har adopterat från Etiopien. Är det något speciellt du vill veta?
Jag tycker rubriken är så kort och säger ingenting om TS tankar. Varför skulle man INTE vilja adoptera skulle man väl kunna fråga sig? Dessutom undrar man ju vad varför TS undrar om någon adopterat från Afrika. Vad har det att göra med rubriken? Jag stod i kö till ett afrikanskt land, men kom först fram i kön i ett asiatiskt, och de allra flesta köar till flera länder. Vad är din poäng?
Jag tycker rubriken är så kort och säger ingenting om TS tankar. Varför skulle man INTE vilja adoptera skulle man väl kunna fråga sig? Dessutom undrar man ju vad varför TS undrar om någon adopterat från Afrika. Vad har det att göra med rubriken? Jag stod i kö till ett afrikanskt land, men kom först fram i kön i ett asiatiskt, och de allra flesta köar till flera länder. Vad är din poäng?