• dunna

Kenya-BFA

Hejhej
    Jag läser en massa om adoption från Kenya nu. Vi står i kö hos BFA men alla som jag läser om oh ska till Kenya/har varit i kenya är hos AC.
    Är det nån som är i Kenya taknar eller har varit i Kenya via BFA?

• Svar på tråden Kenya-BFA
  • Nimbus

"Mamma Till Astrid" fick barn från Kenya genom Bfa om jag inte minns helt fel, leta upp henne, hon bloggade bla. om sin resa (nyss hemkomna).

• Luscinia

Vi väntar BB från Kenya via BFA och hittills är vi väldigt nöjda. Vi har haft bra kontakt med vår kontaktperson hela tiden och man får alltid snabba svar. Jag tyckte också det var väldigt skönt att dom tar hand om hela legaliseringen, även om det troligtvis då tog lite längre tid än om man hade kunnat åka till UD och ambassaden själv och pressa dom att stämpla alla papper...

BFA verkar också ha väldigt bra och personliga kontakter på plats i Kenya, men hurvida det stämmer får jag återkomma om.

Ett tips om du vill ha mer information är att gå med i Kenyalistan på yahoo, bara sök så hittar du den. Där samlas alla vi som är på gång och alla som redan har kommit hem och det är ordentlig aktivitet! Där kan du få svar på nästan allt du kan tänka dig att fråga om.

Lycka till!

• dunna

tack för svaren :)
    jag har just hittat denna bloggen men inte läst än.
    Vad kul att höra om nån som också är hos BFA.
    Jag trodde jag hade registrerat mig på Kenyalistan men jag tror det har inte gått... i vilket fall som helst så avvaktar jag lite, har redan ganska mycket mer än tillräckligt med info ;)
    Lycka till Luscinia :)

Svar på tråden Kenya-BFA