Kan man börja ge NAN 2 före 4 månader?
Har en dotter på 3 månader som äter NAN 1, nu funderade vi på om man kan börja ge henne NAN 2 eller bör vi vänta några veckor till?
Har en dotter på 3 månader som äter NAN 1, nu funderade vi på om man kan börja ge henne NAN 2 eller bör vi vänta några veckor till?
Nan2 kan ges från födseln om man ej ammar. Min 5 veckors son äter Nan2 och gjort det sen han föddes, likaså min stora kille på 2½ år åt Nan2 från födseln...Så börja ge det ni om ni vill det..
Det står på paketen att det kan ges från födseln på barn som inte ammas, precis som föregående talare skrev
okej, jag ammar inte alls. Men då kan vi börja ge henne lite så smått då kanske.
Jag trodde att man inte kunde ge det förrän efter 4 månader. Min dotter är 10 veckor och har funderat över det. Vad är skillnaden mellan Nan 1 och 2?
Har läst att 2 är tjockare o innehåller mer järn än 1.
Jag både ammar och ger ersättning till mina tvillingar, mest blir det ersättning.
Kan vi ge nan 2 ändå?
Enda skillnaden mella NAN 1 och 2 är att det är mer järn i 2:an. Anledningen till att man inte har lika mycket i 1:an är att det kan vara lite jobbigt för deras magar när dom är nyfödda.
Det är alltså inte så att dom blir mättare på 2:an.