• Isabellesmamma89

Kan man börja ge NAN 2 före 4 månader?

Har en dotter på 3 månader som äter NAN 1, nu funderade vi på om man kan börja ge henne NAN 2 eller bör vi vänta några veckor till?

• Svar på tråden Kan man börja ge NAN 2 före 4 månader?
  • Winterfresh

Nan2 kan ges från födseln om man ej ammar. Min 5 veckors son äter Nan2 och gjort det sen han föddes, likaså min stora kille på 2½ år åt Nan2 från födseln...Så börja ge det ni om ni vill det..

• Underbara ungar

Det står på paketen att det kan ges från födseln på barn som inte ammas, precis som föregående talare skrev

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Underbara ungar
    Isabellesmamma89 skrev 2010-07-07 20:52:35 följande:
    okej, jag ammar inte alls. Men då kan vi börja ge henne lite så smått då kanske.
    Absolut
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Dalkullan83

Jag trodde att man inte kunde ge det förrän efter 4 månader. Min dotter är 10 veckor och har funderat över det. Vad är skillnaden mellan Nan 1 och 2?

• 6 Små Älsklingar

Jag både ammar och ger ersättning till mina tvillingar, mest blir det ersättning.
    Kan vi ge nan 2 ändå?

Mamma till 4 prinsar och 2 prinsessor
  • Dalkullan83
    Isabellesmamma89 skrev 2010-07-08 20:10:55 följande:
    Har läst att 2 är tjockare o innehåller mer järn än 1.
    Vågar man börja ge NAN 2 när barnet är 2,5 månad. Det känns som om NAN 1 inte riktigt gör henne mätt längre. Hon äter redan nu 200 ml varje gång
  • Psykologstudenten

Enda skillnaden mella NAN 1 och 2 är att det är mer järn i 2:an. Anledningen till att man inte har lika mycket i 1:an är att det kan vara lite jobbigt för deras magar när dom är nyfödda.

Det är alltså inte så att dom blir mättare på 2:an. 

Svar på tråden Kan man börja ge NAN 2 före 4 månader?