• Burberry

Får man in 3 barnstolar i en MB E-klass / Dodge Nitro?

Någon som har nyaste modellen av Dodge Nitro eller Mercedes E-klass (sedanmodell) och har 3 barnstolar / 2 barnstolar + babyskydd? Vi har 2 Britax Hi-Way som ju är smala, och ändå tycker jag det ser omöjligt ut att få in ännu en stol eller babyskydd i bilen.. Börjar bli bebissjuk, men inte kan man ju byta bort nån av bilarna redan, när båda är -09ans årsmodell..

Så hur sitter era barn om ni har 3 ganska små i såna bilar? Våra twins kommer troligen att vara mellan 2,5 och 3,5 när de blir storasyskon ifall allt går som planerat, kan man ha dem någorlunda tryggt framåtvända då (eller ger det ens något mera utrymme i bilen?)?

Ja, jag har tvillingar & Nej, jag tycker inte det är det minsta jobbigt
  • Svar på tråden Får man in 3 barnstolar i en MB E-klass / Dodge Nitro?
  • tinis77

Har ingen aning om hur stora de bilarna är, men kan ju iaf berätta att jag har fått in 3 bakåtvända stolar i en volvo 855, volvo 740 och citroen XM. Jag har en hi-way, en two-way och en duoflex.
    Framåt bör de inte åka förrän de är minst 4 år, att vända tidigare är riktigt dumt.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Burberry
    tinis77 skrev 2010-07-07 19:27:17 följande:
    Har ingen aning om hur stora de bilarna är, men kan ju iaf berätta att jag har fått in 3 bakåtvända stolar i en volvo 855, volvo 740 och citroen XM. Jag har en hi-way, en two-way och en duoflex.
    Framåt bör de inte åka förrän de är minst 4 år, att vända tidigare är riktigt dumt.
    Tack för ditt svar! De bilarna borde vara ungefär lika stora inuti.
    Ja, jag har tvillingar & Nej, jag tycker inte det är det minsta jobbigt
  • Joico

Ha, vända barnen bara för att det blir trångt och man inte har någon lust att byta bil... intressant.
    Nej, dom sitter inte någorlunda säkert framåtvända. De sitter mycket säkrare bakåvänt. Att ha en 2,5åring framåtvänt är helgalet! Tidigast 4år, TIDIGAST!

Antingen väntar ni med bebis, eller så provar ni om det funkar med bilstolar, eller så byter ni bil.

Svar på tråden Får man in 3 barnstolar i en MB E-klass / Dodge Nitro?