• Vaniljkex

Birth registration i Westminster - nya rutiner!

Tankte bara dela med mig att  man sedan 1 april maste forboka tid for att registrera fodsel for barn fodda i Westminster i London. Upptackte det igar nar vi kom till Town Hall, och fick tid forst pa fredag, sa nu ar sommarens bokade Sverigeresa i fara, da man inte kan ansoka om samordningsnummer och pass innan man har fatt Birth Certificate. Hoppas att jag genom detta kan forhindra att nagon annan far liknande problem!

• Svar på tråden Birth registration i Westminster - nya rutiner!
  • Protea

Typiskt eller hur! Hoppas det fixar sig for er i alla fall!

Sjalv tampas jag med the DVLA da de inte godkanner 'a paper from just the tax office and need the real marriage certificate'. Skrev tillbaka att det jag skickat var det vi har som vigselbevis i Sverige..... Tycker att de borde veta det, jag kan ju inte vara den enda som bytt namn etfer giftermal i Sverige samt Sverige ar ju med i EU!

Ha en trevlig sommar!

• FOA

Hm, trodde alltid man behovde boka tid dar (min syster har registrerat sina tva barn dar). 
    Du kanske kan skaffa ett engelskt pass om det inte finns tillrackligt med tid for ett svenskt. 

• Vaniljkex

Protea,

Jag minns att det blev lite strul med registerutdragen fran Sverige nar jag gifte mig oxa, fick oxa forklara att det ar skatteverket som skoter namnen i Sverige. Prova att skicka in kopia pa svenska vigselbeviset ni fick av prasten/vigselforattaren, det ser ju atminstone ut som ett "originaldokument".

Mrs Hearn,

Nej, forra gangen, for tva ar sedan, var det bara att promenera in pa Register Office, sa fick man vanta pa sin tur. Tidsbestallning tror jag gallde pa lordagar dock. Engelskt pass tror jag inte att vi kan fa, for jag har inte bott har i sju ar. Vill heller inte att barnen ska ha det, det blir svarare att havda non-dom status da. Det far bli ett provisoriskt pass, forutsatt att samordningsnumret kommer i tid, och fixa ordinarie pa plats i Sverige. Merkostnaden ar ju inte stor, nagra hundra bara, jmf med att fa det ordinarie ordnat har.

• FOA
    Vaniljkex skrev 2010-07-07 16:36:28 följande:
    Protea,

Jag minns att det blev lite strul med registerutdragen fran Sverige nar jag gifte mig oxa, fick oxa forklara att det ar skatteverket som skoter namnen i Sverige. Prova att skicka in kopia pa svenska vigselbeviset ni fick av prasten/vigselforattaren, det ser ju atminstone ut som ett "originaldokument".

Mrs Hearn,

Nej, forra gangen, for tva ar sedan, var det bara att promenera in pa Register Office, sa fick man vanta pa sin tur. Tidsbestallning tror jag gallde pa lordagar dock. Engelskt pass tror jag inte att vi kan fa, for jag har inte bott har i sju ar. Vill heller inte att barnen ska ha det, det blir svarare att havda non-dom status da. Det far bli ett provisoriskt pass, forutsatt att samordningsnumret kommer i tid, och fixa ordinarie pa plats i Sverige. Merkostnaden ar ju inte stor, nagra hundra bara, jmf med att fa det ordinarie ordnat har.

Jaha, interesant.  Varfor vill du kunna hava non-dom (*nyfiken*)?
  • Vaniljkex

Da behover man inte betala engelsk skatt pa inkomster man har utanfor UK, t ex svenska bankkonton. Avgiften pa £30.000 for att utnyttja detta kommer forst nar man fyller 18 ar, eller efter sju ar i UK, om man ar over 18 ar. Om man ar medborgare sedan fodseln ar det ju svarare att saga att man inte har for avsikt att bo har resten av sitt liv. Darfor, helt enkelt.

• FOA
    Vaniljkex skrev 2010-07-08 16:30:45 följande:
    Da behover man inte betala engelsk skatt pa inkomster man har utanfor UK, t ex svenska bankkonton. Avgiften pa £30.000 for att utnyttja detta kommer forst nar man fyller 18 ar, eller efter sju ar i UK, om man ar over 18 ar. Om man ar medborgare sedan fodseln ar det ju svarare att saga att man inte har for avsikt att bo har resten av sitt liv. Darfor, helt enkelt.
    Ok, I see.
Svar på tråden Birth registration i Westminster - nya rutiner!