Sambo skyller dotterns bortskämdhet på mamman men han är inte mycket bättre själv.
Så fort vi pratar om hans dotter bortskämdhet, han själv tycker det med, så beskyller han alltid mamman till att vara orsaken. Nu anser jag faktiskt att hennes mamma verkligen skämmer bort henne och nästan curlar henne. Men jag anser att man är två föräldrar och tror inte han var så himla oskyldigt innan jag kom in i bilden heller. Jag kan bara se till hur han är sen . Här sätter han regler osv, kan vara mycket sträng men är inkonsikvent enligt mig. Ändrar sina beslut ofta och ger dottern saker direkt utan och tänka på att hon kan uppleva det som att han är hur rik som helst och därför kan hon få, borde hon få vad hon vill, för pappa har ju råd. detta vet jag hon anser för det har hon sagt många gånger.
Nu idag ska vi köpa present till henne för hon fyller år. Hon är väldigt tjejig, allt handlar om utseendet och smink just nu. Så hon ska få lite sådant men hennes pappa upptäckte en gammal lista på vad han kan ge henne i present där det stod symaskin. Hon håller nämligen på att ritar kläder och sådant ibland men har aldrig någonsin sytt här hemma, bara i skolan och aldrig kläder. Så han tyckte en symaskin för ca 1000 kr vore en bra present. Jag ansåg att vi har ju en, hon kan väl använda den först så får vi ju se om hon verkligen använder symaskin eller fall hon inte alls är intresserad och tröttnar. Till saken kan jag ju säga att hon är väldigt lat, motgångar är inte hennes starka sida, så fort det är lite kämpigt ger hon upp, så därför tror jag att hon kommer vara för lat för att använda en symaskin och så fort det inte går som hon vill eller det tar för lång tid, hon inte vet hur man gör, kommer hon ge upp och sluta och då slänga ut den ur hennes rum så den står och samlar damm någon annan stans.
Nu är det inte så att jag har förbjudit honom att köpa den, han kom hem med en symasin till henne nyss, men jag sa precis vad jag skrivit här, om vad jag tycker om att ge henne en symaskin.
Nu kan det ju bli tvärtemot det jag tror, men jag är tyvärr väldigt säker på att hon inte alls är så intresserad av att sy kläder själv, det är helt enkelt för mycket jobb.
Även fast han själv är osäker och vet om att det finns en stor risk till det jag tror köpte han en ny symaskin till henne ändå. Varför kan hon inte få använda den vi redan har en innan han köper en ny så vi får se hur pass intresserad hon är. men nej då, ny ska den vara. Nu till och med är han orolig att hon ska bli besviken för symaskin, för att hon inte hade önskat sig en.
Tycker ni jag har helt fel som tycker han skämmer bort henne genom att göra så här eller? Självklart har han rätt att göra så om han vill, men jag tycker inte han ska klaga så på biomamman och tro att han är så duktig och inte alls bidrar till hans dotters bortskämdhet.