Planerat kejsarsnitt?
Hej!
Jag funderar mycket kring min förlossning. Är i vecka 32 och är rädd och orolig. Mest för att jag mått så himla dåligt under hela graviditeten. Jag håller ofta på att svimma på alla möjliga ställen och mår illa varje dag. Känner mig allmänt sjuk för jämnan. Som det känns just nu så kommer jag inte ha ork till att föda barn. Det snackas så mycket om att det är som ett maratonlopp och det jobbigaste du kommer göra och att det är viktigt att vara utvilad och redo för det.. Jag sover dåligt och mår dåligt jämt. Jag kan omöjligt vara förberedd på detta så som de rekommenderar. Många säger till mig att man får någon slags "urkraft" som man inte förstår var den kommer ifrån men jag kan inte slappna av i det. För mig finns inget som heter ork längre. Jag orkar ingenting och mår bara dåligt känns det som. Någon mer som känner som jag? Någon som bestämt sig för planerat kejsarsnitt eller någon som har gått igenom planerat kejsarsnitt och hur ser du på det idag i så fall? Eller någon som valt att börja som en vaginal förlossning med valet att kunna avbryta för kejsarsnitt om det blir för jobbigt? Vill så gärna höra hur fler känner kring detta..