• Misskitzy

Hur tätt kan man göra ett syskonförsök?

När tidigast rekomenderas det att man kan påbörja ett syskonförsök? Vill göra ett så snabbt det går, det kan ju behövas flera försök om det ens lyckas.

• Svar på tråden Hur tätt kan man göra ett syskonförsök?
  • loisan31

Vi tänkte göra syskonförsök i september-oktober då är lillkillen 9-10 månader. Kroppen behöver åtminstone sex månader för att läka efter förlossning etc och så ska man ha slutat amma för att kunna påbörja nästa behandling så att säga.

Loisan31

• ebbiesmamma

blev gravis med ppiller när dottern var 2 månader men gjorde abort. det är så olika. Jag hade enl lätt förlossning o inte ett dugg ont efter

• loisan31
    ebbiesmamma skrev 2010-07-06 23:23:36 följande:
    blev gravis med ppiller när dottern var 2 månader men gjorde abort. det är så olika. Jag hade enl lätt förlossning o inte ett dugg ont efter
    Får man fråga varför du gjorde abort? Förlåt att jag frågar.
  • ebbiesmamma
    loisan31 skrev 2010-07-06 23:34:02 följande:
    Får man fråga varför du gjorde abort? Förlåt att jag frågar.
    Hej det är ingen fara! Det var för att det var oplanerat,min dotter var så liten, mest ekonomiska skäl.En abort jag ångrar som f-n. Tänker på det så ofta... Men jag fick panik... Idag med fakta i handen skulle jag aldrg göra aborten... Det finns de som blivit gravida direkt o det har gått bra, kroppen återhämtar sig snbbt om det inte har varit en svår förlossning eller akut snitt. Hoppas att det går bra för er
  • NKmamma

På KS vill dom ha minst ett år innan man fick göra syskonförsök.

• Hinos

I Riga vill de att man ska ha regelbunden mens igen (om man hade det förut) och inte ammat på tre månader!

• Fuskmamma

Min mamma blev gravid efter 2 månader när hon klämt ut mig :P Det kan ske när som helst.. När DIN kropp är mottaglig igen  :) Lycka till !

• fru2006

11 månader var sonen när vi gjorde syskonförsök.

Svar på tråden Hur tätt kan man göra ett syskonförsök?