• MariaFS

IPL eller Laser för hemmbruk?

Hej,
    Någon som har en maskin för permanent hårborttagning, IPL eller Laser, för hemma bruk?
    Har hittat IPL från tillverkarna Rio, Rmmington och Philips och med Laser från Rio. De koster ca 5-6000:- så innan jag skaffar är jag nyfiken på era erfarenheter.

Att det tar tid innan allt ät bort förstår jag och de ska användas mestadels på benen och inte i ansiktet...

• Svar på tråden IPL eller Laser för hemmbruk?
  • gufflon

Ja! Jag är också intresserad!

• Lyckligajag78

Har testat rio laser X20 som tar 20 hår åt gången. Kommer att köpa deras större variant IPL Rio 8000 som är samma princip, det dödar hårcellerna. Beställ från England, halva priset, ca 2600 kr. Sverige 4999:- på Ellos. 

• dec06
    Lyckligajag78 skrev 2011-03-09 19:23:38 följande:
    Har testat rio laser X20 som tar 20 hår åt gången. Kommer att köpa deras större variant IPL Rio 8000 som är samma princip, det dödar hårcellerna. Beställ från England, halva priset, ca 2600 kr. Sverige 4999:- på Ellos. 
    Tycker du att det verkar fungera? Försvinner håret permanent?
  • Lyckligajag78

Japp, men tyvärr tar det mycket lång tid. Det är massor med kala fläckar där jag varit och nej håret har inte kommit tillbaka så visst funkar det
    Jag kommer att sälja den jag har som bara tar 60 hårstrån åt gången och köpa rio 8000. Den verkar helt kanon!!

• Lyckligajag78

Ska beställa från Amazon.com där priset ligger på 274 pund, ca 2700 kr vilket är mycket mindre än om du skulle köpa en här i Sverige! Dessutom är andrahandsmarknaden något enorm så det går ju lätt att sälja vidare på Tradera ex. 

www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss%3Daps&field-keywords=Rio+IPL+8000&x=0&y=0 

• LiveHappy

Jag vill höra mer om det här.. någon mer som har testat?

Är dom "hemma maskinerna" lika effektiva som dom på salong? 

Jag är rädd för att göra det själv ..kan inte huden skadas? På salong är dom ju ändå utbildade. :P 

• dec06

Jag håller på att testa för fullt! Återkommer när jag vet mer. Den är absolut INTE lika effektiv som på salong men vi får se om den funkar överhuvutaget.... Anaar att jag ser lite skillnad men jag är inte säker. Håller på med bikini på salong och där har nästan allt försvunnit på 2 gånger! Väldigt mycket mer effektivt Men dyrare såklart...

• Elena 8
    Lyckligajag78 skrev 2011-05-23 20:02:36 följande:
    Ska beställa från Amazon.com där priset ligger på 274 pund, ca 2700 kr vilket är mycket mindre än om du skulle köpa en här i Sverige! Dessutom är andrahandsmarknaden något enorm så det går ju lätt att sälja vidare på Tradera ex. 

www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-... 
    undrar om du har köpt andra som tar 180 hår åt gången?? hur fungerar den?? jag vill använda apparaten till  bikini bara och har svart hår och ganska grov gör ont på andra sätt.

www.ellos.se/dv/1-Skonhet-halsa-Harborttagning/Rio/_/N-h1aZ1z141tp?Nr=325096
  • dec06

Tror att det kan ha funkat lite....men man måste göra om och om igen verkar det som. Jag brukar testa lite när jag sitter framför en film elelr så ananrs har man inget tålamod! HAha! Men några kala fläckar har jag på smlabenen nu
    Nu är jag solbränd efter sommaren så jag avvaktar till i höst med att testa vidare. Min tar 60 hår åt gången. Hur går det för er andra?

• lobster
    Lyckligajag78 skrev 2011-03-09 19:23:38 följande:

är inte RIO laser mer effektivare än IPL ? men tanke på varför du vill byta? 
  • caroline1

Det gick ett reportage för ett tag sedan om dessa hemma apparater som man sedan tog till en professor för att se om folk blir lurade på pengar eller inte. Det visade sig att man bara slänger pengarna i sjön. Hårsäcken dör inte. För att dessa hemma apparaters styrka inte är i närheten av de man använder på salongen och maxstyrkan inte är tillräcklig för att döda hårsäcken. Många har blivit lurade på pengar tyvärr. Man ringde upp återförsäljare som bla Ellos som självklart skyllde ifrån sig på tillverkaren och hade ingen som hellst tanke på att sluta sälja produkten. Jag var själv nära på att köpa en tills jag såg resultatet av testerna man gjort på dessa maskiner tyvärr

• Fashionista1

Det var konsumentprogrammet Plus på SVT som gjorde en granskning av "laser" för hemmabruk, ren skit och lurendrejeri var slutsatsen, sök på SVT play och kolla innan ni slänger tusenlappar i sjön.

• Tookan

Ok, jag skulle vilja att du länkar till det programmet på SVT, hittar det ingenstans. Tror absolut inte håren försvinner permanent, men det borde funka att söva stråna ändå. Annars är det ju bara att reklamera. Verkar skitkonstigt att det inte skulle fungera alls. Som att säga att epilatorer fungerar, man kanske inte ska ha en övertro på grejerna bara?

• AliciaGbg
    MariaFS skrev 2010-07-05 14:08:09 följande:
    Hej,
    Någon som har en maskin för permanent hårborttagning, IPL eller Laser, för hemma bruk?
    Har hittat IPL från tillverkarna Rio, Rmmington och Philips och med Laser från Rio. De koster ca 5-6000:- så innan jag skaffar är jag nyfiken på era erfarenheter.

Att det tar tid innan allt ät bort förstår jag och de ska användas mestadels på benen och inte i ansiktet...
    Hej Maria.
    Jag vet en butik som heter amazingstyle.se de har IPL-laser för hemmabruk av märket Venus Ipl Laser 808 för 1395:- som ligger under de priserna som du har skrivit! Klicka på länken ovan>>

Fortsatt trevlig dag! Alicia
  • solitaryground

Har endast testat IPL på salong, 4 behandlingar. Enligt de som jobbar där ska man gå 10-12 behandlingar för att bli hårlös, och detta är inte helt garanterat (beror på hormoner och andra faktorer). Det är mindre hår på benen men om jag väntar länge mellan behandlingarna kommer ändå mycket hår tillbaka, och jag tycker att det är väldigt dyrt med tanke på dess effektivitet. Ja, man blir mindre hårig, men det är långt ifrån tillfredsställande. Kanske är det så för att jag har gjort för fåa behandlingar. Jag har varken ljus hy eller ljust hår.

• Lena ben

För mig har  Silk and Sensepil Xl funkat bra . Efter ett par veckor så är det enkelt att hålla benen lena. Detta är inte den billigaste hembehandlingen men den är snabb. Här hittade jag bra info harborttagning-ipl.se/.
    Tänk på att raka dig först. Så får du Bästa resultat.
    Hälsn Lena

Svar på tråden IPL eller Laser för hemmbruk?