• Natalie08

Hur ofta äter era 4 veckors???

Ger min 4 veckors dotter ersättning men är det normalt att dom äter efter 1,5-2 timmar?? Äter ca 80-100ml varje gång-

• Svar på tråden Hur ofta äter era 4 veckors???
  • Frontline

Har för mig om att det var var tredje dag eller nått sånt, eller var det var tredja timma hmmmm

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fungus

Helt normalt

Jag kommer inte ihåg vad som stod på paketet, men dottern åt alltid oftare och mer än vad hon "skulle" för sin ålder. Det ändrade sig med tiden. Kan bero på magknip, sugbehov eller helt enkelt att h*n är en hungrig bebis.

It?s psychosomatic. You need a lobotomy. I?ll get a saw.
  • annsan82
    Natalie08 skrev 2010-07-01 21:10:18 följande:
    Ger min 4 veckors dotter ersättning men är det normalt att dom äter efter 1,5-2 timmar?? Äter ca 80-100ml varje gång-
    min 4 veckors sonäter med samma intervaller och mellan ca 70-130 per gång!!?? Tycker också det känns mycket??

Sover dock bra om natten och äter ju inte lika ofta då, bara en gång vid kl 04 och har då somnat kl 09.30...
    tre ska bli fyra...
  • mrs coon

vår 4:a veckors äter med 2-4 h mellanrum och äter ca 120 ml vid varje mål... Just nu äter han som en liten häst...

• Hjerpe

Min dotter äter med 3 tim och 110 ml. Hon e iof bara 3 veckor..  Fast hon äter bara en gång på natten

• elio

Vår äter också ofta, gör upp 120 ml/3oz i förväg och han tar nästan alltid hela flaskan var 2-3e timme. Tyvärr gör han det dygnet runt, dvs inga längre pauser under natten.

• elio

Kan tillägga att han är 4 veckor och en dag idag.

• ZettanA

lillgrabben äter var tredje timme ca 120ml. Han är 3 veckor.

Men hur lång tid tar det för er å mata era små?? Det tar 30min å få i honom maten.. visserligen så rapar jag honom 3-4 gånger men det tar ju inte så lång tid. Känns som om jag sitter med honom en evighet. Speciellt på natten för han somnar hela tiden.

Svar på tråden Hur ofta äter era 4 veckors???