• Enanki

Barn på balkongen?!

Jag och min sambo tycker inte lika vad gäller om våran son får gå ut på balkongen eller inte, jag tycker absolut INTE att han får vara där medans min sambo lät honom vara ute där med sin snart åttaåriga storasyster (Vår son blir två år i höst)

Jag blir livrädd och då blir min sambo arg på mig och tycker jag är löjlig.. vi bor på tredje våningen så om han ramlar ner så skulle han nog dö..

Det står inget därute förutom ett bord han antagligen inte kommer upp på och att han skulle ta sig över räcket är väl 1% av 100 typ.. men tänk om hans storasyster lyfter upp honom.. eller så får dom med sig något ut som han kan ställa sig på.. jag vet inte..

Hur ska jag få honom att förstå att  det KAN hända något?

• Svar på tråden Barn på balkongen?!
  • lokisse

lita du pa din man

ta bort bordet och tala om att det inte far bäras ut nagot som man kan klätra upp pa om man ska vara pa balkongen.

Difficile est saturam non scribere
  • Enanki

Jo men har man inte uppsikt kan dom bära ut något iaf.. när jag kom på dom stod han i köket och diskade..

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:23:20 följande:
    Jo men har man inte uppsikt kan dom bära ut något iaf.. när jag kom på dom stod han i köket och diskade..
    tjejen är 8 ar och kan ta det ansvaret utan problem det far bli hennes upgift att se till att det inte finns nagot pa balkongen.
  • Enanki

Saken är också den att hon glömmer bort sig heeela tiden.. om vi sagt åt henne något hon inte får göra så händer det att hon gör det efter en lite stund iaf.. tror hon har lite koncentrations svårigheter.. 

• vivianne

Jag var jättenojjig med balkongen när vi bodde i lägenheten. Vädrade inte ens med dörren öppen för att hon inte skulle kunna gå ut själv. Vid närmare eftertanke hade kanske en grind varit smartare än stekhett inne...

Var säkert helt onödigt men jag kunde inte släppa bilden på näthinnan där dottern kom över räcket och ja, som du själv konstaterar, flera våningar ner i stenplattor överlever man ju troligtvis inte.

Grannarna var mycket ute på balkongen men hade inga bord och stolar där. De hade ett trädäck och bar ut stora kuddar de satt på när de var där. Smart! 

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:26:53 följande:
    Saken är också den att hon glömmer bort sig heeela tiden.. om vi sagt åt henne något hon inte får göra så händer det att hon gör det efter en lite stund iaf.. tror hon har lite koncentrations svårigheter.. 
    fast da är det nog bättre att man paminner henne med jämna mellanrumm och talar om hur alvarligt det kan ga om det inte funkar.
  • Enanki

Mm, men jag tycker helt enkelt att våran son inte ska vara på balkongen.. och kanske just därför att min sambo är ouppmärksam själv..

Balkongen är ca 1 gånger 1 meter bara.. kanske lite större.. men vi är aldrig därute och därför städas det inte där heller så det är lortigt på golvet.. jag menar varför ska han envisas med att låta barnen vara där när han vet att jag mår dåligt av det..  

• Enanki

Och varför ska man lägga så stort ansvar på ett barn? 

• Enanki

Seriöst, är det bara jag som inte vill ha min ettåring på balkongen utan vuxen?

• lokisse
    Enanki skrev 2010-07-01 16:40:55 följande:
    Och varför ska man lägga så stort ansvar på ett barn? 
    med 8 borde man kunna ta det ansvaret att man inte släpar ut nagot pa balkongen om man vill vara där med mindre barn.
Svar på tråden Barn på balkongen?!