• FrökenLinnéa

Knorrande - hur länge??

Är det någon som vet hur länge prematurer knorrar?? Förstår att det är högst individuellt, men skulle vara kul att höra om era erfarenheter! Jollrar de parallellt med knorrandet???
    (Min Lova är 3 månader och knorrar fortfarande.)

• Svar på tråden Knorrande - hur länge??
  • Tillalamm

Min plutt knorrade mycket fram till ca 4mån, sedan allt mer sällan. Nu vid 7 mån är det bara joller:)

• KatjaKaj

Oj det knorrande ljudet hade jag glömt bort :)
    Det bara försvann en dag hux flux men jag tror hon höll på till hon var minst 4 månader iallafall.
    Parallelt med lite joller.

• yodi

isabella knorrade mycket fram till hon var två månader (eller när hon egentligen skulle ha fötts) sen blev det mer och mer sällan, hon är nu 4 1/2 månad, hon jollrar mycket, det händer någon gång i bland att hon knorrar men det är inte ofta.

• xandra

Max är 11 veckor korr (6 mån okorr) nu och knorrar mer sällan. Ett tag trodde jag att han aldrig skulle sluta med det, men nu låter knorret lite annorlunda och börjar sakta försvinna.

• Pre mamma

Min Ante har helt slutat med sitt knorr nu, är 4mån korrigerat, magen har också blivit bättre, så jag tror att det hänger ihop lite med det..

• köpinge

Vid fem månader är det numera ytterst sällan det knorras här hemma, bara en av ttre som gör det nån gång om dan.

• mariasomething

Hej! Har en tjej på två månader som oxå knorrat mkt,speciellt när hon ska till och vakna. Någon som vet VARFÖR de knorrar??Glad

• Lomalufi
    Skrattande Har en kille som är 9½ vecka (korr 5 dagar). Har aldrig fattat att knorrandet är en prematurgrej. Kul att det är fler som upplever detta ljud på dagar och framför allt på nätterna. Det enda som hjälper med vår kille är att sitta känguru. Då kan han vara tyst i flera timmar.
  • nattkatt

hade nästan glömt det där mysiga knorrandet. lite ledsen nu att jag inte spelade in det. :)

• Cendrillona

För oss avtog det vid fyra när jollrandet ökade, men nu har det återkommit... :o).. Hon har precis blivit fem månader.. Och nu när jag tänker efter så knorrar min 7-åring också, så det kommer och går hela uppväxten tror jag Skrattande

• Cocco

Strax efter han var fullgången tror jag.

Svar på tråden Knorrande - hur länge??