• Cailya

Att ha under byxor på vintern

Jag undrar hur ni andra brukar lösa problemet med frusna lår då det är minusgrader ute. Jag förfryser mina lår väldigt lätt, de blir knallröda och kliar som bara den. Och jag har inte kommit på nåt smart sätt att lösa detta på, långkalsoner funkar ju inte så bra under låga och tajta jeans om ni förstår vad jag menar Har försökt med strumpbyxor, men det blir inte heller så bra. Hur gör ni andra?

• Svar på tråden Att ha under byxor på vintern
  • Skarpa

Långkalsonger, och om jag har tighta byxor tar jag tjocka strumpbyxor (alltså inte nylon). Funkar inte det, byter jag byxor. Bättre det än att frysa :) Kan det kanske funka med cykelbyxor om det är låren du brukar frysa om? *spånar*

• Xara

Hihi, jag brukar ha byxor som det fungerar med långkallingar under jag... (Det finns ju supertunna, supervarma, supertighta funktionsunderställs-byxor att ha som "långkalsonger")

• Skarpa

Kanske overknee-strumpor kan funka också om du har låg midja på byxorna? Går ju inte ända upp, men gör kanske lite skillnad ändå?

• Cailya

Oj vad ni är snabba att svara!

Xara- har oxå funderat på underställ, min sambo säger att jag borde köpa ett sånt. Har du nåt bra tips på vart jag kan köpa ett par bra och gärna "billiga" par?

Skarpa- Jo det är bara låren jag fryser om (konstigt nog) de blir aldeles knallröda och värker och när de "tinar upp" så kliar det fruktansvärt mycket. cykelbyxor var ju ett bra förslag! fast jag har inga. Overknee-strumpor har jag däremot, ska prova det!

• Cailya

Vart köper ni era långkalasonger/underställ/strumpbyxor etc. ??

• Skarpa

Fick ett underställ i present av sambon förra året, och det har långkallingar som är riktigt bra. Vet tyvärr inte var han köpte det, men det brukar väl finnas i sportbutiker och så. Strumpbyxor köper jag på vanliga klädaffärer. Har funderingar på att försöka få tag på ett underställ av siden. Det ska tydligen vara väldigt skönt och bra (och kostar antagligen därefter...).

• Moja

Jag har ett skönt underställ. Byxorna är dessutom ganska lågt skurna så de brukar passa till jeans. Märket är Craft. finns på någon sportaffär, vet inte vilken.

Jag är även sugen på långkalsonger i siden men de är ju ganska dyra.

• Lola Jämtland

Långkalsonger om det är bara är lite kallt, annars drar jag på mig täckbyxor...

• Xara

Cailya: Inte billiga , men "riktiga" sport/frilufsbutiker har sådana där polarexpeditions-underställ som jag tycker är bäst. Åkte skidor en del om vintrarna innan jag började bebis-produktionen, så jag har ett antal sådana som fungerar jättebra även under vanliga byxor.

• Cailya

ok! ska jag kolla på sportaffärerna då! Får nog ta med mig sambon som hjälp. Det med siden långkalsonger lät spännande. Har inte hört talas om det. Ska det vara varmare än "vanliga"?

• Skarpa

Siden ska visst vara varmare, ja. Eftersom det är naturmaterial tror jag också att det andas bättre, vilket ju kan vara skönt omman skall ha dem på sig länge.

• Skusan

Kraft underställ inköpt på Intersport... Funkar kanon och finns i lite olika varianter. Tunna och korvar sig inte under byxorna, det är det värsta jag vet!

Svar på tråden Att ha under byxor på vintern