Hur blev din partner bemött i utredningen?
Är det fler här som känner att deras sambo/make blivit lite åsidosatta under utredning/behandling? Jag ställer alltså frågan till kvinnor som lever i heterosexuella relationer men andra får givetvis gärna bidra med sina åsikter
Min utredning gjordes hos en privat (manlig) gynekolog som jag trivdes bra med. Men det var uppenbart att han mest vände sig till mig på vårt samtal där. Ändå bedyrade läkaren att det var så viktigt att mannen var delaktig, yada, yada. Sure. När det gällde resultatet på proverna lovade han t.ex. ringa maken om spermaprovet. Men det gjorde han inte. Vi fick i stället ett brev med ett (för den oinvigde) kryptiskt svar. Jag tyckte maken kunde ringa för att ställa frågor, men maken vägrade, han var så sur, för gyn hade ju ringt mig för att diskutera alla prover!
På KS Huddinge där vi gör vår IVF-behandling upplever jag samma sak. Där fick iofs INGEN svar om hur det kontrollprov som lämnades såg it. Och lite är det som en fabrik, in ut, svisch, schvosch, men jag upplever ändå att den lilla energi som läggs på någon, läggs på mig, vilket jag tycker är fel för jag vet att min älskade mår minst lika dåligt som jag. Hur upplever ni andra det?