• pco

hur stor är chansen att bli gravid via ivf trots pco?

Tiden börjar dra ihop sig och snart är det dax för ivf för min del..

hur stor är chansen att lyckas med ivf? i augusti startar vi. Det står att man måste gå på informationsmöte är det obligatoriskt? dagen efter ska vi på nymöte, vad innebär det?
    Någon som vet vad BMI ligger på för ivf?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden hur stor är chansen att bli gravid via ivf trots pco?
  • Lilla jag 81

Ang chanserna att bli gravid när man har PCO, vet jag inte...men jag är ett exempel på att man kan lyckas på sitt försöka IVF-försök! (Har alltså själv PCO)

Ang informationsmötet, så var det obligatoriskt för oss. Då var vi runt 10 par som träffade en barnmorska under ca 45 min, då vi tittade på en film på hur ett ivf-försök går till, och fick ställa frågor. Nymötet för oss innebar att vi gick igenom det sista innan jag skulle sätta igång med sprayningarna och allt annat. Fick en "dagbok" med information om vad som skulle hända under hela försöket.

BMI för IVF kan jag tyvärr inte hjälpa dig med..kanske någon annan kan?

• bustösen

jag har pco och hade den otroliga turen att lyckas på vårt första ivf, fördelen med pco är att det brukar bli många ägg, så då kan läkarna välja bland de bästa =)
    bmi-gränsen är olika för olika mottagningar, sahlgrenska har 35 som gräns medans andra har ca 30-32,

• Lilla jag 81

Bustösen...
    Ja, jag hade också många ägg, blev också lite överstimulerad. Fick ut 25 ägg. Onödigt många, enligt läkaren, men det blev många fina embryon av dem så det var det värt!

• pco

tack så mkt för era svar:) troligt snällt av er.

Lilla jag 81:  åhh va härligt att ni lyckades på första försöket:) grattis! jag undrar hur lång tid efter nymötet startade ni? måste man på ett till "möte" sen innan man börjar me sprayningen?

bustösen:  åhh en till som lyckats på första:) grattis grattis. och tack så mkt för infon ang BMI

• Lilla jag 81

Hej, på mötet tittade vi på när jag hade min senaste mens och räknade ut när jag skulle börja spraya. Jag startade ca 1 mån efter mötet. Men har man tur så man ligger rätt i tiden, så kan man ju börja snabbare. Det var alltså inget mer möte innan jag började spraya!

• Louise 77

Hej!
    Jag har också Pco och lyckades nu nyligen att bli gravid på mitt första IVF =)

• Mamma till viljestark dotter

Jag har också PCO men det "upptäcktes" inte förrän vi skulle börja med syskonförsök. Har i princip aldrig spontanmens, och när vi skulle försöka skaffa barn så fick jag Pergotime. Tyvärr funkade det inte för mig, men när remiss till IVF skrevs så blev vår dotter till spontant

Samma procedur när vi skulle försöka få syskon till vår dotter. Först Metformin som skulle vara bra när man har PCO. Sen Metformin i kombination med Pergotime, sen enbart äl-stimulerande sprutor. Men inget hände, tiden bara gick Därefter fick vi äntligen börja med IVF, och förtvivlan var stor när jag vid VUL inte hade några äggblåsor som växt Högre dos krävdes, men trots relativt hög dos fick jag som max ut 6 ägg. Trots detta var jag på gränsen till överstimulering, mååånga äggblåsor men de allra flesta tomma....

Vi hade köpt 3-pack och hunnit avverka 2 IVF och ett FET. Vid sista försöket fick dom bara ut 4 ägg, och jag var förtvivlad... Trodde inte ens vi skulle komma till ET.... Men 3 av 4 var mogna, alla befruktades och delades till finfina 4-celliga embryon. Jag fick tillbaka 2 st, och nu fyller tvillingarna snart ETT ÅR

• pco
    Mamma till viljestark dotter : åhh grattis va roligt :) 

önskar att min tur dök upp nångång oxå :S men me min otur lär väl inget hända tyvärr.
    har pco o är lite överviktig så jag vet inte hur det kommer gå. vi ska på info möte i slutet av augusti o även på nymöte..vet du ca hur långt efter man startar me preocessen för ivf? vissa säger 3mån o andra någonting annat så jag vet inte riktigt. 
  • Yuksellady

Hej, jag har också pco har gjort äggplockning på september och nu har jag 2 fina frysta ebryor. Jag blev överstimulerad efter äggplockning därför fick vänta andra menscykeln för att får tillbaka. Nästa vecka jag ska får tillbaka ett ebryon....väldigt stressad och rädd det är min första försök. Jag har aldrig fick ägglosning men 2 gånger inana vi började med ivf jag fick 2 gånger ägglosning hjälp av letrozol och ovintrella efter 2 vanliga försök så nu blev det ivf.

Svar på tråden hur stor är chansen att bli gravid via ivf trots pco?