Jag har också PCO men det "upptäcktes" inte förrän vi skulle börja med syskonförsök. Har i princip aldrig spontanmens, och när vi skulle försöka skaffa barn så fick jag Pergotime. Tyvärr funkade det inte för mig, men när remiss till IVF skrevs så blev vår dotter till spontant
Samma procedur när vi skulle försöka få syskon till vår dotter. Först Metformin som skulle vara bra när man har PCO. Sen Metformin i kombination med Pergotime, sen enbart äl-stimulerande sprutor. Men inget hände, tiden bara gick
Därefter fick vi äntligen börja med IVF, och förtvivlan var stor när jag vid VUL inte hade några äggblåsor som växt
Högre dos krävdes, men trots relativt hög dos fick jag som max ut 6 ägg. Trots detta var jag på gränsen till överstimulering, mååånga äggblåsor men de allra flesta tomma....
Vi hade köpt 3-pack och hunnit avverka 2 IVF och ett FET. Vid sista försöket fick dom bara ut 4 ägg, och jag var förtvivlad... Trodde inte ens vi skulle komma till ET.... Men 3 av 4 var mogna, alla befruktades och delades till finfina 4-celliga embryon. Jag fick tillbaka 2 st, och nu fyller tvillingarna snart ETT ÅR