• Miracle09

När fick era bebisar "långt" hår?

Min dotter är 7 månader och har jättelite tunt hår. Dottern till en kompis är 4 månader och har jättemycket halvlångt hår.  Kommer det att börja växa snabbt sen eller kan det ta tid innan de får långt hår? Vad tror ni? Jag själv när jag var liten hade jättemycket hår och  det blev snabbt långt. Pappan med. Hon har kanske  fem extra långa hårstå i nacken hihi,. Ser lite kul ut.

• Svar på tråden När fick era bebisar "långt" hår?
  • Minxy

Vår son hade inget hår alls (nästan) tills han var 1 år. Då började det växa som ogräs. Lockigt blev det också!

Nu är han 2 år och 4 månader och har riktiga korkskruvar. När håret är blött ser man att det räcker nedanför axlarna, men pga lockarna så ser det kortare ut när han har torrt hår.

Här ser du två foton - det första är när han är 7 månader och det andra är taget för bara någon vecka sedan. (På andra fotot ser du dessutom hans lillasyster - jag gissar att hennes hårväxt också kommer sätta igång om nåt år eller så )

• Thursday

Finns inget generellt svar på det, min son är 16  månader och har inget hår nästan. Hans kompisar i samma ålder har klippts fyra gånger.

• Miracle09

Så fint hår. Tycker det är så gulligt med lockar. Nä, jag antar att det är väldigt olika. Undrar vad det beror på..
    Får väl bara tålmodigt vänta.

• Pillemajsan

våran tjej är 10 månader och har rätt långt hår men hon hade en redig kallufs när hon föddes

• teha

Både dotter och son hade ganska mycket hår när de föddes. Dottern tappade nästan allt hår, när hon var ca 3-4 mån var hon flintskallig! Hennes hår började växa ut lite mer efter 1 årsdagen och nu som 7 åring har hon väldigt tjockt hår som växer fort.

Sonen däremot, tappade inte så mycket hår upptill, men däremot på sidorna. Strax innan 1 årsdagen klippte vi honom, nu är han snart 15 mån och behöver verkligen klippa sig igen. Lockigt har de blivit där bak också

Dottern ca 7-8 mån

Dottern på sin 1 årsdag

Dottern 15 mån

Sonen 7-8 mån

2009-11-09 Från mobilen 010

Sonen strax innan 1 år

Sonen snart 15 mån

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
  • LillaFlingan

vår son föddes inte skallig iaf (1a sonen) och det var halvmörkt i färgen.. vid 2-3mån blev det blont! och vid 6mån började det växa.. han e född i april förra året, vid årskiftet så kom det mer o mer.. nu skulle han VERKLIGEN behöva klippa det.. men jag vill inte.. inte än.. ;)
    han är nu 14mån.. :)

son nr 2 är 2½mån och det är en hel del hår på sidorna om huvudet och bakhuvudet, uppepå har det börjat växa mer nu :) ser ut att fortsätta vara mörkt till färgen :))

• MinEmPsi

min dotter är 10månader imorgon och sedan födsel har hon haft jätte kallufs.
    Hon har till under skulderbladen nu!

• Tårtsmulan

Lugn, det kommer! Såg att nästan alla svar skryter med sina små "Samsons", ok mina älsklingsbsusar har faktiskt också tjockt långt hår.

Flera av barnens lekkamrater har dock eg inte fått något hår/frisyr framåt 4-årsåldern!!! Så lugn baraCool

• k girl

Min son föddes med mycket och mörkt hår men har skavt av det mesta på sidorna. Mitt på huvudet har han dock en liten kalufs. Där det har skavts av har han ca en halvcentimeter-centimeter ljust hår numera och på huvudet är håret kanske en decimeter långt - ljust, med ett par centimeter mörkt hår i topparna.

Svar på tråden När fick era bebisar "långt" hår?