• Acelise

Vad gör man med sin bebis nu när allting stänger och det ska bli varmt?!

Har en son på 6 månader och bor i Sthlm.
    Nu när Öppna Förskolan stängt för terminen och alla åker på semester hit och dit undrar jag vad fanken man ska hitta på med sina små.

Bor i lägenhet och den blir VARM när det är varmt ute. Har sett att det ska bli 28-29 grader i veckan och vad gör man då? Att sitta ensam på en filt i parken med sonen känns ju sådär kul...

Några bra förslag?

Vad gör ni andra, förutom att promenera och fika?

• Svar på tråden Vad gör man med sin bebis nu när allting stänger och det ska bli varmt?!
  • fruganL

Korsdrag (om möjligt), nakenfiseri och mycket vatten att dricka är ju en bra början.

Vad gör ni hemma? Det kan ni väl göra ute också!
    Packa en väska med lite leksaker till sonen och en bok till dig, fyll varukorgen på vagnen med vad som behvös för några timmar i skuggan, där ni kan leka, busa, sjunga, läsa, rulla, kramas, mysa, sova och softa.

Och att ta ett par nedsvalkningsbad på dagen är tokfiffigt. Sonen har jag i en liten balja på köksgolvet när jag diskar till exempel. Baljan är inte ens stor nog för honom att ha raka ben i längre, men glad för det är han väl ändå! Där kan han sitta utan att behöva övervakas hela tiden, för det ska mycket till för honom att drunkna eller tippa ur den baljan! 

Svar på tråden Vad gör man med sin bebis nu när allting stänger och det ska bli varmt?!