Jesper Juul- ditt kompetenta barn...hur ska jag göra ?
Har nu en andra gång läst "Ditt kompetenta barn". Första gången lästa jag inte hela eftersom den fick mig att känna mig som världens sämsta förälder. En som gör totalt fel och "förstör" sitt barn.
Nu har jag dock tagit mig igenom den och det finns så mycket som jag håller med om. Problemet är bara att jag fortfarande inte vet hur jag ska "använda" mig av det jag har läst. Det känns som att jag gör fel i nästan allt jag gör samtidigt som jag inte kan se vad felet är, bara att det liksom är fel.
Ni som har läst boken, hur tänker ni och hur använder ni er av boken i praktiken ? Jag förstår ju att man så klart måste hitta "sitt sätt" men kanske kan jag få lite ideér.
Jag menar, det var säkert inte Jesper Juuls syfta att få mig som förälder (mamma) att känna mig värdelös utan snarare att förstå och bli en ännu bättre mamma...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-11 21:55
Har nu läst "Föräldrarcoaching" där Jesper Juul ger råd till föräldrar i olika situationer. Kanske föll en del på plats samtidigt som jag inte riktigt får ihop det full ut med det han skriver i "ditt kompetenta barn".