• inteännu

i bland så måste man bara få hälla ur sig..

I filmen "hans o hennes" så fälls en så bra kommentar-alla tjatade om kondomer o skit i skolan men det var ingen jävel som talade om att det kunde bli så här"...för visst känns det.varenda jävla månad när mensen kommer.Varenda jävla gång man tänker att nu..nu är det väll ändå vår tur!

varenda gång en vän talar om att de ska ha barn,varenda gång man står i en affär o väljer ut underbara små barnplagg o leksaker-åt någon annans barn..Varenda gång någon spyr ur sig "-men ni då ska inte ni skaffa barn snart?"
    Varenda gång man tittar i det rum som står tomt,tänkt att någondag bli barnkammare.

vänner som bara vill väl men som säger"-du tänker på det för mycket o då blir man stressad,så är det"
     jo visst tänker jag då.lägg ännu mer stress o dåligt samvete på mig.jag får skylla mig själv alltså.? det är ju väldigt lätt att säga till mig,när dina 2 första inte ens var planerade o sista vart till på 1:a försöket.då kan man så lätt stå där o "komma med goda råd"

även om jag vét att det är av allra största välmening så gör det så ont i mig när andra runt omkring ska tycka o tänka,varför kan man inte bara få en kram när man är ledsen..inte en hel lektion!

• Svar på tråden i bland så måste man bara få hälla ur sig..
  • Tanna

Känner likadant.....

Är så trött på folk som säger, sluta stressa, det kommer, eviga frågor om när ska ni ha barn.....

vi har gått på behandlingar i över ett år, blev äntligen gravida som slutade i missfall... jag är så trött på alla människor som inte fattar hur svårt det är....

Och på dessa idiotiska råd man får, tex ni vet att man måste ha sex för att få barn, hehe...
    Det var inte meningen just nu, det kommer ....inte eran tur än,........bla bla bla......det finns inget, sluta stressa eller ta det lungt, i mitt fall om jag inte får massa behandlingar blir det inga barn, för min kropp fungerar inte....

• Morkullan

Kan bara instämma TS. Tyvärr är vi många som delar dina erfarenheter. Ibland är livet en riktigt tuff utmaning.

• mrs jones

kan bara hålla med. det är inte klokt vad folk lyckas hela tiden. och fy vad  man mår dåligt när mensen kommer! jag vet inte hur man ska orka- men det ska vi tjejer, för en dag ska vi lyckas.

• Tamara b

för någon är livet lätt, men för någon är tuff....varför kan inte livet vara likadan för oss alla..:(

• FruW

TS - skickar en stor kram till dig! Jag vet precis hur du känner, kunde ha varit mina ord du skrev... som tur är upplever jag att det känns bättre vissa dagar, o sämre andra (när mensen precis har kommit, när man fått reda på att ytterligare en vän ska ha barn, när någon precis har fått barn...) men de bra dagarna är de viktiga, försöker fokusera på dom..

En klok vän i en annan tråd som handlar om upprepade mf sa till mig "det kan ta tid att få barn, men på ett eller annat sätt kommer du att få ditt barn! Du kan vara ledsen och må dåligt varje dag fram tills dess, eller försöka och njuta av det som är bra i livet, för det finns där! Du kan välja själv!!" Tycker att detta var så himla bra sagt - det hjälper iaf mig att få lite perspektiv på livet och på mina känslor ibland.. Jag tillåter mig själv att vara ledsen, förbannad, frustrerad - vad jag än känner, men inte hela tiden! Ibland får det räcka för den här gången, jag måste ha positiva o glada bitar i livet med, annars går det inte!

Kanske har du en bra sambo du kan prata med? Vårda din relation och gläds åt att du har den finaste mest perfekta sambon som du vill få barn med!! Glad

Sen funderar jag över om det kanske inte är så farligt ibland att säga som det är till alla frågvisa, när det känns rätt - säg kanske att jo vi vill väldigt gärna få bli föräldrar men det verkar ta lite tid..

Stor kram till dig TS o er andra i tråden! Ni är inte ensamma!!

Svar på tråden i bland så måste man bara få hälla ur sig..