detblirenbebis skrev 2010-06-25 10:07:43 följande:
Hej! Ligger inne för tidig vattenavgång, kom in för en vecka sen i v26+4 och sedan dess har det tack och lov varit ganska lugnt. Ingen förändring på fostervattnet, bra hjärtljud och inga sammandragningar.
Igår blev jag ist väldigt rädd då fostervattnet var blodblandat. Jag som hoppas så att få ligga kvar iaf ett par veckor till. Drömmen är ju självklart längre än så men just nu tar jag en liten dag i taget.
Ngn som har erfarenhet av detta att dela med sig av? hur såg erat foster vatten ut, låg ni länge även om det var blodblandat? BM säger att vi bara kan vänta och se, det kan vara att det satt igång, det kan vara ngt annat.. vänta vänta..
Jag hatar just nu att vänta.... Men är så tacksam för varje dag som går.
Mitt vatten gick i vecka 21+1. Lyckades ligga i strikt sängläge i 2 månader innan värkarna började och inte upphörde och Elias föddes i v 29+5. Hans lungor var jättedåliga men han klarade sig och idag är han en frisk och fin tvååring med bus i blicken!!
Först var vattnet klart... sen grönaktigt med små plättar i (då hade han varit stressad och bajsat) sen blev det klart igen och sen rödorange som blodapelsinjuice pga lite blod... och sista månaden blödde jag och det var som rent blod det som kom ut fast det egentligen var blandat med fostervatten.
Hinnorna torkar ut utan fostervatten och kan brista lite och små blodkärl kan gå itu... det behöver inte betyda nåt, men de måste ha uppsikt och göra CTG och kolla hjärtljuden fallifall det är moderkakan som håller på att lossna och då måste bebisen ut fort.
Håller tummarna för dig!!!