• vouffen

Kan man få ont när ägget fäster sig?!?!

Jag hade äl nån gång fre-lö kändes det som o vi körde på då... :P

Igår kväll var vi på en konsert och kom hem lite före kl 01. Jag hade lite småont i magen hela kvällen, men när jag hade borstat tänderna fick jag plötsligt jätteont nere i magen i bebisregionerna... det gjorde så ont att jag vek mig o satte mig på golvet en kort stund. Blev lite bättre när jag lagt mig, men nu på förmiddagen har det molat o värkt en del. Men nu har det lättat, så själva det onda satt väl i totalt 9-10 timmar kanske.

Jag undrar nu om det är nån som vet om det kan göra sådär ont vid infästningen av ägget, om det blev nåt denna gång?! Har varit gravid 4 ggr tidigare, men har inget minne av att jag känt såhär förut...

• Svar på tråden Kan man få ont när ägget fäster sig?!?!
  • Cecese

Jag har fått ordentligt ont graviditet 6, 7 och 8 men inte känt något graviditet 1-5. Jag fick då som jobbig mensvärk under flera timmar. Kan ju dock inte helt 100 % säkert säga att det var ägget som fäste då men det stämmer i tid med 6-7 dagar efter äl och 3-4 dagar efter värken testade jag positivt.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂-08
  • Daimis

Undrar jag oxå... kände likadant... ÄL i lördags och har haft liite molvärk från o till men igår gjorde det jätteont ett tag och mera molvärk under hela dagen....idag har inte varit så länge än...men känner bara lite just nu...
    Jag håller tummarna för oss båda

• Bönan11

Jag fick sån fruktansvärt smärta i bebismagen och förstod ingenting då jag haft mens inte alls långt innan det, så dagen efter testade jag mig och det var positivt. Så det måste vart när ägget fäste :)
    Hur går det för dig? Ser att tråden skrevs på för en månad sen... :D

• Marzenie o dziecko

Jag sitter just nu med en himla värk i tjejmagen den har hållt i sig i ungrfär 2 timmar nu.Det gör faktiskt ganska ont.. Hade min ÄL för 6-7 dagar sen.
    Men jag vågar inte tro nått alls. Tant röd kommer väl som planerat i slutet av månaden.

• Bönan11

Håller tummarna för att mensen inte kommer då ;)
    Har ni planerat länge? Vi började bebisverkstaden i maj, så det gick ju fort ändå för oss. Och nu håller jag tummarna för att den lilla hänger kvar. Ska på VUL på tisdag eftersom det vanliga UL inte visade nåt alls igår... puh, det är långa dagar, men det är bara att ha is i magen...

• Marzenie o dziecko

Vi började i april och det tog sig snabbt...när jag var på första vul så fick jag veta att det inte stod rätt till så jag skrapades i början av juni..nu är vi på försök nr 4 efter skrapningen.

• Marzenie o dziecko

Ja det är långa dagar när man går och väntar :) det minns jag. Jag bokade in mig ganska snabbt och gick och väntade ca tre veckor innan det var dags för vul. Varje dags väntan och längtan var jobbig. Ville ju så gärna se plutten/pluttan för första gången...förhoppningsvis bättre lycka nästa gång.

• Bönan11

hoppas allt går bra för er! kan inte föreställa mig hur ont i hjärtat det måste ha gjort på er efter så många mf.
    önskar er all lycka! :)

• Marzenie o dziecko

Har bara haft ett...menade att vi är inne på fjärde försökset efter det.

• Marzenie o dziecko

Hur har det gått då?

• vouffen

såg att det kommit nya kommentarer :) ! Jag är gravid nu :) ! Sen om det var äggfästningen som gjorde ont eller nåt annat vet jag inte, har inte varit på UL än, men ska på KUB-test på onsdag, då kanske man får veta mer exakt hur långt det är gånget.

Detta otroligt onda jag kände var sent på onsdagen/tidigt på torsdagen, måndag-tisdag veckan därpå började jag få ilningar o spänningar i brösten, lördagen därpå (ca 9-10 dagar efter det onda) testade jag svagt pos o måndagen efter det klart pos. Eftersom jag hade missfall innan denna graviditet var jag inte så säker på äl o sånt, men det kändes som det då som jag skrev. Ska bli väldigt intressant att se vad de säger på ultraljudet :) !

• Sally09

Åh vad häftigt! Grattis till graviditeten!

Jag kände precis samma när jag blev gravid med min flicka, är inte den som tar kontakt med vården i onödan men den gången ringde vi 1177 eftersom jag hade såå himla ont och var rädd att det var något fel med livmodern nu när vi försökte bli gravida och allt. men när man räknar på dagar med facit i hand är det högst troligt att ägget fäste där omkring inte sagt att jag VET att det var så men efter att ha hört andra kan jag säga att jag faktiskt tror det iaf...

• Marzenie o dziecko
    vouffen skrev 2010-08-26 20:49:10 följande:
    såg att det kommit nya kommentarer :) ! Jag är gravid nu :) ! Sen om det var äggfästningen som gjorde ont eller nåt annat vet jag inte, har inte varit på UL än, men ska på KUB-test på onsdag, då kanske man får veta mer exakt hur långt det är gånget.

Detta otroligt onda jag kände var sent på onsdagen/tidigt på torsdagen, måndag-tisdag veckan därpå började jag få ilningar o spänningar i brösten, lördagen därpå (ca 9-10 dagar efter det onda) testade jag svagt pos o måndagen efter det klart pos. Eftersom jag hade missfall innan denna graviditet var jag inte så säker på äl o sånt, men det kändes som det då som jag skrev. Ska bli väldigt intressant att se vad de säger på ultraljudet :) !
    Stort Grattis till dig!
    Är det första barnet?
    Vad är ett kub-test?
  • vouffen
    Marzenie o dziecko skrev 2010-08-27 11:06:16 följande:
    Stort Grattis till dig!
    Är det första barnet?
    Vad är ett kub-test?
    Tack :) !

Nej, det blir fjärde :) ! Har två pojkar o en flicka förut. Men jag kan inte minnas att jag kände nåt sånt de gångerna.

KUB-test är ett test man kan göra mellan v 11-14 för o kolla sannolikheten för kromosomfel hos barnet. Först tar man ett blodprov tidigast v 10+0. Sen görs ett ultraljud där man mäter nackspalten (NUPP) på bebisen. Slutligen lägger man ihop blodprovssvaren, ultraljudsresultatet och mammans ålder och vikt o får då en siffra hur stor sannolikhet det är att barnet har downs syndrom eller en annan kromosomrubbning som jag inte minns namnet på... Får man bättre än 1:200, t ex 1:1000, anses det vara låg risk och man gör inget mer. Får man en siffra sämre än 1:200, t ex 1:20, kan man om man vill gå  vidare och göra fostervattensprov eller moderkaksprov. Men 1:20 är ändå 19 chanser på 20 att barnet är friskt.
    I mitt landsting erbjuds alla oavsett ålder att göra KUB, i vissa landsting bara de som är över 35, annars får man bekosta det själv.
  • Marzenie o dziecko

Ok tack för infon :)

• Nooja

Hoppar in här, såg dock att senaste svaret var ett tag sen 

Hade ägglossning enligt test 17e och ska få mens nu på fredag men har så ont i nedre delen av magen. Sån molande jobbig värk. Brukar kunna få ont innan mens men detta är mkt värre. 

Kan de vara något på gång? Tog ett test idag men de var negativt. 

Svar på tråden Kan man få ont när ägget fäster sig?!?!