• Modeshi

Dagis i Oslo

Jag haller pa och ska soka dagisplats i oslo till dottern (nu 15 manader). Vi kommer att bo nagonstans pa Frogner. Nagon dar ute som ar insatt och kan foresla nagra bra dagis? Kanner mig helt lost... :-/

• Svar på tråden Dagis i Oslo
  • norgefru

Hej!
    Lite sent svar kanske men men.. Kanske till hjälp ändå.
    Jag har fått tipset att man kan ringa de oliak barnehagarna och be att få komma och besöka dem och säga att man söker dagisplats till sitt barn. Sedan har ialf vår kommun Ullersåker (Vet inte fall Frogner till hör oss) en hemsida där man lätt kan ställa sig i kö och önska 3 barnehagar och se vart alla ligger i kommunen och staden. Jag bor i Jessheim och här finns det hur många dagis som helst. 
    Det som jag tycker är viktigt nr min dotter skall in på dagis om några månader är att det serveras varm lunch och inte bara mackor. Detta gör tyvärr endast 2 av 30 i Jessheim. Sedan får du ju välja om du vill ha typ "ur &skur" dagis, lite mer "sagadagis" som dom kallar det här..
    Hoppas jag kunde vara till hjälp.
    Kram!!

• norgefru

hahahaha! nu såg jag att jag var ett helt ååååårrr fel! mooohaaa! verkar som om jag inte ritkigt fattat att det är 2011 än ;)

• Modeshi

Tack i alla fall! Men det visade sig att nummer 2 var på gång innan vi hann flytta (nu 2 månader gammal) så vi blev kvar i Sverige

Svar på tråden Dagis i Oslo