• getinge17

varför!! så svårt att pricka rätt med ägglossning

Hej jag har svårt att få barn
    varför känner jag inget när ägglossningen är på väg, jag köper äggteststickor på appoteket och testar morgon och kväll enligt rekomendationer av barnmoska eller heter det gyn...där hon sa kanske lördag-sönd och att vi ska inte ha sex för en äggtestet visar possitivt. men om det inte gör det då??? . jag känner att brösten är ömma men den känslan brukar vara ända fram till första mensdagen sedan borta.

jag vet snart inte längre hur jag ska bära mej åt för att bli gravid "att träffa rätt med ägglossning", paniken att få barn börja komma där min sambo är 56 år 20 år äldre än jag, då jag inte vill dö ensam.

• Svar på tråden varför!! så svårt att pricka rätt med ägglossning
  • MD77

Om du nu inte får utslag på stickorna så kanske du inte har ÄL, har du gjort en utredning?
    Börja annars med att kontakta gyn och sen kan de göra ett VUL (vaginalt ultraljud) så ser de om allt är ok. Sen kan du ta blodprov dag 22-23 för att se om du haft ÄL. Det finns en massa bra hjälp man kan få, lycka till!

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • MD77

spelar egentligen inte så stor roll, men om du tar ett test på morgonen och ett på eftermiddag/kväll så missar du nog inte ÄL Glad

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • getinge17

på morgon är det efter kl 10.00? eller kan man göra som jag ta ca kl 6.30 innan jag kör till arbetet

• MD77

Ja, det kan du göra, sen kan du ta ett när du kommer hem på em/kväll. När du tar ÄL-test ska du helst inte ha kissat på ca 4h, rättvisare resultat då har jag hört.

Hoppas, hoppas, hoppas!
Svar på tråden varför!! så svårt att pricka rätt med ägglossning