• TinkyWinky

Sonen lägger filten runt sitt ansikte på natten, vad göra?

Har märkt flera ggr nu att sonen oftare o oftare lägger sin go go *snuttefilten* runt om sitt ansikte, e väldigt rädd att han ska kväva sig sj :/

E det ngn mer som har barn som gör på detta viset?

Funkar dte att sluta ha go go på natten, bara låta han ha den när han ska somna o sen ta bort den, kanske en sk gallerfilt funkar bättre? eller va ska man annars ha över honom?

Täcke har ja plockat bort då han blir genomsvett, e väldigt varm av sig utan dte räcker med en filt, men  va för filt isf ? eller bara påslakan eller e det lika farligt..

många tips tack!!!!

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Svar på tråden Sonen lägger filten runt sitt ansikte på natten, vad göra?
  • Mom2006

Det gör min son också och dottern gjorde det också.

På dottern la jag filten till "rätta" efter hon somnat. "Rätta" så näsan var fri.

PÅ dagen när jag har uppsikt över sonen får han ha den så

• TinkyWinky
    Mom2006 skrev 2010-06-19 08:34:09 följande:
    Det gör min son också och dottern gjorde det också.

På dottern la jag filten till "rätta" efter hon somnat. "Rätta" så näsan var fri.

PÅ dagen när jag har uppsikt över sonen får han ha den så
    problemet e att jag lägger den till rätta o kan till och med lägga den längst ner i sängen o sen nästa gång så ligger den runt ansiktet eller bara över.. 
    ☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • gladakon

Min dotter har oxå gjort det. Har aldrig tänkt tanken att nåt skulle hända. Hon kan ju andas genom dem och nu när hon är 4 år och har en större filt för ansiktet så låter jag henne fortsätta. Hon sover som bäst med sin snuttefilt.

• hannis

Min son gör likadant och jag låter den vara eftersom han omöjligt kan kvävas genom en tunn bomullsfilt. Jag hade också snuttefilt över ansiktet när jag var liten och vet många andra barn som har det nu med. Verkar vara vanligt sätt att ha snuttefilten på. :)

• MissLillan

Är det inte det snutten är till för att de ska snutta gosa och lukta på den!? Kan kommer inte kvävas av den ifall den inte är plastade eller om han virar den runt halsen. Men antar att eftersom att han själv lägger den över huvudet så kan han också ta bort den.

• S vali s

Min dotter började med det när hon var 4månader och hon gör det fortfarande - i september fyller hon 5år

Den late får brått när det blir kväll
  • Ellih73

Min son har gjort sen han var 5 månader blir snart 7. Ibland när hela filten ligger i ansiktet på han så drar jag ner den mot örat och över kroppen. Visst han ändrar den då och då. Hostar han till så vet jag att då ligger den nära. Jag vet inte om de små kan kvävas av en snuttefilt!

• Busbellan

Alla mina tre barn har sovit med filten över ansiktet, det är ingen fara

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Sonen lägger filten runt sitt ansikte på natten, vad göra?