• ungkvinna81

Zoladex eller Procren?

Hej på er!

Ni som har fått er behandling från Riga, AVA vad fick ni för typ av spruta?
    Är det bara jag som fick Zoladex? Verkar som är många som har fått Procren istället!!! Lite orolig är jag eftersom Zoladex används för cancer behandling och det står inget på fass.se att den används inom fertilitesbehandlingar. Här i Sverige har jag min läkare på IVF i s:t Göran och hon skrev ut Zoladex på en ordination från AVA så hon frågasatte inte receptet. Vad har ni fått? 

• Svar på tråden Zoladex eller Procren?
  • loisan31

Hej,

Jag fick Procren båda gångerna, vet att vissa får Zoladex, tror det beror på vilken klinik man vänder sig till. Jag har gått på AVA i Riga, och om det blir syskonförsök så kommer vi gå där igen.

Kram

Loisan31

• villsågärna38
    ungkvinna81 skrev 2010-06-18 11:08:34 följande:

Hej på er!

Ni som har fått er behandling från Riga, AVA vad fick ni för typ av spruta?
    Är det bara jag som fick Zoladex? Verkar som är många som har fått Procren istället!!! Lite orolig är jag eftersom Zoladex används för cancer behandling och det står inget på fass.se att den används inom fertilitesbehandlingar. Här i Sverige har jag min läkare på IVF i s:t Göran och hon skrev ut Zoladex på en ordination från AVA så hon frågasatte inte receptet. Vad har ni fått? 

Procren används också vid cancerbehandling. Vår läkare sa att de var likvärdiga men Procren är lättare att ta så därför brukar man skriva ut den i Sverige ist. Kram
  • The75

Hej
    Jag går ju oxå på Ava kliniken och har Jelena som kordinator och Viola som läk , jag fick Procren kan det bero på vilken läk man har?

Svar på tråden Zoladex eller Procren?