Resa med bebis...
Jag har nyligen blivit mormor,tyvärr så bor dom 42 mil här ifrån själv kan jag inte resa iväg,jag undrar hur tidigt en liten bebis kan åka denna långa väg....
Jag har nyligen blivit mormor,tyvärr så bor dom 42 mil här ifrån själv kan jag inte resa iväg,jag undrar hur tidigt en liten bebis kan åka denna långa väg....
Så länge bebisen mår bra så finns det ju inget som hindrar en resa ganska omgående. Däremot skulle mamman kanske inte uppskatta en så lång resa förrän hennes kropp har återhämtat sig lite. Det är upp till föräldrarna helt enkelt.
Grattis förresten.
Små bebisar ska ej sitta för länge i babyskyddet.
Vi ska fixa ett liggskydd, hoppas man kan hyra ett på Babyland eller babyproffsen. Den kostar annars mellan 2500-3000 kr
Dotter kommer vara 26 dagar gammal när vi åker. Å, det är drygt 45-50 mil dit vi ska och hälsa på min mans mormor och morfar.
Så länge bebisen mår bra så finns det ju inget som hindrar en resa ganska omgående. Däremot skulle mamman kanske inte uppskatta en så lång resa förrän hennes kropp har återhämtat sig lite. Det är upp till föräldrarna helt enkelt.
Grattis förresten.
Sorry TS
Hoppas du får träffa ditt barnbarn snart! Grattis!
Har mamman foglossning och inte får sova om nätterna så lär det ta lång tid. Varför kan inte du åka och hälsa på, om man får fråga? De flesta saker brukar ju kunna gå att lösa om nån annan får se det ur ett annat perspektiv.
det går utmärkt att resa med bebisar men är oftast mer omständigt än för vuxna att resa, rutiner osv kastas om o föräldrarna kanske redan är trötta...
Det är väl mer lämpligt att du åker? Jag hade inte dragit iväg 42 mil med en liten bebis, det ska påterhämtas efter förlossningen, amningen ska fungera. Kort sagt, man behöver tid att landa.
Fråga föräldrarna när det skulle kännas ok att du kom på besök och se till att ditt besök inte blir någon "börda" arbetsmässigt.
Ehh.. jag håller ju inte med.
Vi åkte till Thailand med våran flicka när hon var 7mån... 14tim i FLYG..
Jag tycker att man kan åka de 42 milen utan något som helst problem.. SJÄLVKLART håller jag med att de inte e bra för bebisens rygg men då får man ju ta lite pauser... låt säga köra 1,5tim... pausa 20min o lägga den i vagnen så den får sträcka på sig.. inte hålla för då sjunker bebisen ihop i en säck igen... sen köra 1,5tim igen... packa osv osv....
de e inte ett större problem än vad man gör de till....
dessutom kör du väl inte denna rundan 1 gång i veckan heller så de kommer inte skada bebisens rygg....
LYCKA TILL :)