• Lilla Fia 65

Vilken dag i cykeln bäst för ET?

Har det betydelse för resultatet vilken dag i cykeln man har ET? Min doktor sa först att man behöver ha ET på dag 20-21 från progynonstart (dag 20 hade jag också ET vid mitt första försök).

Nu är det tänkt att ET ska vara dag 24 i cykeln. Jag har hört både och, dels att det är bäst chanser dag 20-21, och dels att man kan köra på med progynon (såvida man inte övergörder slemhinnan såklart) tills man börjar med progesteron fyra dagar innan ET (och att det inte har betydelse exakt NÄR man gör det.

Varför pratar både den här och min förra doktor om dag 20-21? Och gäller dag 20-21 som det mest ultimata eller inte?

Vad har ni hört och hur har ni lyckats?

• Svar på tråden Vilken dag i cykeln bäst för ET?
  • The75

Hej
    Jag undrar lite jag med,jag börjar med mina Progyron på tor 17 juni och jag ska göra mitt ET 12-15 juli är det då inte på tok för långt??? eller räknar jag fel?

Första ÄD 12-15 juli Ava Riga
  • Lilla Fia 65

Är fortfararande lite nyfiken på varför många talar om dag 20-21 för ET. Jag undrar jag om det är så att det är mest ultimat dag 20-21 eller om det inte har någon som helst betydelse. Jag tror iofs inte nån på FL vet riktigt heller men så går mina funderingar i alla fall.

• inkan70

Hej Lilla Fia,
    Såg att du fått en del svar i en annan tråd, min fråga är nu var har du fått din första info i från, blir lite fundersam hur viktigt detta kan vara eller ej.
    På mitt försök hos RMC i Malmö satte dom in vårt ägg redan på dag 13 vilket känns jätte tidigt. Det känns ju nästan som en felbehandling?..
    Kramar Inakan

• isisisis

Vad jagvet så är det bäst att göra ET så nära sin normala cykel som möjligt.Dvs när du skulle ha äl.

• Caspianne

Hittade denna tråden, och jag undrar också över detta.
    Ska göra ÄD i Tjeckien och fick min mens  igår och ska göra ET 23/11 dvs, 23 dagar efter mens.
    Då med blactocyt, vilket innebär att ÄP då sker dag 18 efter min mens. Detta låter ju jättesent?

Svar på tråden Vilken dag i cykeln bäst för ET?