NAN eller Semper??
Jag kommer inte att amma mitt barn när han nu behagar titta ut.
Har läst på lite olika trådar här och det verkar som om de flesta tycker att NAN är ett bättre alternativ än Semper. Varför? Erfarenheter??
Jag kommer inte att amma mitt barn när han nu behagar titta ut.
Har läst på lite olika trådar här och det verkar som om de flesta tycker att NAN är ett bättre alternativ än Semper. Varför? Erfarenheter??
Det är mer mjölk i Semper, vilket innebär mycket proteiner, och för en liten bebismage blir det mycket att smälta, vilket kan leda till sk "magknip".. Å andra sidan är det övergående så fort magen vant sig.
Har använt semper, funkat bra.. men som sagt, när jag började använda mer ersättning än bröstmjölk så märktes det skillnad på avföring direkt!
Många barn kräks tydligen mer av semper så jag har kört på NAN.
Min spydde så mycket av semper så jag bytte till NAN, och då blev det genast mycket mindre spyor.
Vi provade med semper men vår lille hade jätteknepig mage. Bytte till NAN och det blev mycket bättre
Om spänningar i magen finns rekommenderar jag minifom och om det inte räcker kompletera med sempers magdroppar- detta gjorde susen och vår lille som kunde prutta ut alla gaser.
Vår lille har nu börjat med välling och han tål inte sempervällingen heller- han kräks bara av den- vilket han aldrig gör av Nestlés.
det som är bra med nan för vår del handlar bara om kräk. Vi började med semper men sonen kräktes så och då även kaskader som gjorde allt smått jobbigt. Fick rådet att testa NAN då det kan bli bättre och om inte annat luktar kräket mindre.
För det första slutade han kaskadspy, som jag tror berodde på för mycket mat. Han kände inte när han blev mätt på semper. För det andra så luktar kräket INGET. Sempers luktar som du sitter brevid en alkis, NAN luktar som sagt inget alls.
Däremot skulle jag råda dig att antingen köpa semper lemolac (tror jag den heter) som ska vara bra för känsliga magar eller sempers bifidus som finns på apoteket. NAN har också en skonsam ersättning som heter HA.
Under hela ersättningstiden fick vi ge sonen ett mål med bifidus om dagen. HA och Lemolac har jag förstått är ersättning som man använder jämnt. Det hjälper iaf mot magproblem och bifidusen i alla fall gör att dom inte blir lika hårda i magen
Vi började med semper till båda barnen men fick övergå till nan för båda pojkarna blev så otroligt förstoppade. Dom kräktes mer av semper också. Nan funkar toppen speciellt efter vi bytte till HA1
Körde på nan till lillan först.
Var det värsta jag någonsin har gjort. Hon fick så ont i magen och blev förstoppad så hon skrek dygnet runt (i stort sett) när vi bytte ut några mål till babysemp bifidus så kund ehon bajsa, men hade dock fortfarand eont i magen. Bytte sedan till babysemp (vanliga) så gick det över.
Det här med ersättningar är som ( våran bvc skk säger) natt och dag. Själv så tycker jag att man får testa sig fram, och se vad som fungerar bäst. Oavsett om det är nan eller babysemp.
Kommer att ge bebben jag väntar nu babysemp när den är här (är inte så långt kvar, tackar gudarna för det) Det finns ngt som heter babysemp lemolac som ska vara snällare mot magen, den had jag tänkt att börja med iaf.. och skulle det visa sig att bebben´s mage inte tål sempers ersättning då får jag byta.
ts, lånar din tråd om det är ok?!
Vill fråga om det finns nått annat än nan/semper på marknaden?!
Det låter som om jag får ta och köpa hem NAN i stället då... Tror att det är det de använder på BB också, vet någon??