Royal jelly 1000mg eller rosenrot mot pco fungerar?
Har läst lite om royal jelly men fungerar det för oss som har pco? Någon som fått regelbunden äl? Har med läst att man kan få igång mensen med rosenrot men får man igång äl med rosenrot?
Har läst lite om royal jelly men fungerar det för oss som har pco? Någon som fått regelbunden äl? Har med läst att man kan få igång mensen med rosenrot men får man igång äl med rosenrot?
Ingen som vet?
Antingen funkar det eller så funkar det inte, eller så stökar det till det ännu mera i kroppen. Pco eller inte, det är omöjligt att säga hur just du svarar på det, precis som med vilket annat läkemedel som helst. Vågar du chansa så är det bara att testa, jag valde att inte göra det eftersom det inte finns tillräckligt med forskning om hur det påverkar kroppen i längden och jag ville inte riskera att sabba något när vi ändå var på gång till fertilitetsutredningen.
Mig kan det nog inte sabba eftersom jag bara haft äl en gång detta år eller?
Men finns det någon som testat detta som det har fungerat för?
Men finns det ingen som vet? Läste något om efamol att det kan va bra för oregelbunden menscykel men fungerar de på oss med pco?
Som sagt, eftersom det inte har forskats tillräckligt mycket på det så kan man inte säga om det kanske påverkar andra saker också. Kroppens hormoner och fertilitetsprocessen är mer än bara ägglossningen.
Jo, visst finns det tjejer det har funkat för. Bläddra runt lite bland gamla trådar så hittar du nog några. Men jag tycker mig ha förstått att de flesta inte märker någon skillnad, och för dem som får mens/äl med denna hjälp är det oftast bara tillfälligt så länge man tar läkemedlen.
Är ni på gång till fertilitetsutredning? Om inte skulle jag nog rekommendera att ni satsar på det istället.
jag har PCOs och har testat royal jelly och det funkade inte för mej.
men vet "normala" kvinnor som blivit gravid av det.
Har klickat hem både royal jelly och Rosenrot idag :) Hur tar man dem och hur många? Har PCO och Endo så jag har varken ägglossning lr mens. Är det bara att börja med dem och sen testa med äl-stickor och sluta när man får poitivt på äl test, om man nu får det vill säga..? Ska börja med Pergo i sep men vill inte vänta såå länge.. *suck*
jag har själv pco och hormonrubbningar och har provat Royal jelli 1000 mg och det hjälpte meg jag fick mens efter 15 dagar jag tog en på morgon en på kvällen sam-2000mg sen bara en om dan rekommenderar starkt till alla kvinnor.