• katt

äggdonation: vad odds?

Hej på er!
    Jag har gjort omiylyckade ivf 3 gånger, nu står vi kön för äggdonation. Jag är nervous, men är det någon som har en liknande situation så vi kan prata av oss.
    Ni som gjorde det hur gick det?
    Vilka behandlingar ska man förberedeer sig för.

• Svar på tråden äggdonation: vad odds?
  • Kiwi10

hej. Perfekt tråd för mig! Fick idag redsa på att vi misslyckats med vårt andra icsi...

• Bette
    hemlijtej35 skrev 2010-06-08 19:10:36 följande:
    Hej på er!
    Jag har gjort omiylyckade ivf 3 gånger, nu står vi kön för äggdonation. Jag är nervous, men är det någon som har en liknande situation så vi kan prata av oss.
    Ni som gjorde det hur gick det?
    Vilka behandlingar ska man förberedeer sig för.
    Där vi var i Riga så är statistiken för graviditet 2009 70% vid insättning av två embryon. Jag fick min son 2009, han är sex månader nu.

Bette
  • katt

Grattis till sonnen Bette, 70% låter inte alls dum. Kan jag fråga hur gammal du är och om ni har oxå gjort många försök?

• Bette
    hemlijtej35 skrev 2010-06-11 10:29:38 följande:
    Grattis till sonnen Bette, 70% låter inte alls dum. Kan jag fråga hur gammal du är och om ni har oxå gjort många försök?
    Hej,

Jag är 31 år, jag gjorde behandlingen när jag var 29. Har bara gjort två ÄD behandlingar, vi gjorde inga IVF det var inte någon idé.

Kram kram
  • Kiwi10

bette. har du lust att berätta lite om hur det gick till?? Hur länge fick du vänta??

Var Går/bor ni någonstans??

• Alkemisten

Hej på er!

Jag har också gjort tre misslyckade ivf-försök. Planerar nu in besök på AVA-kliniken i Åbo. Jag har turen att ha en dotter. På det viset är vi lyckligt lottade. Men vi kan inte få syskon till henne. Jag har en ganska svår endometrios. Idag är den mycket värre än då jag fick dottern. Läkarna är överaskade att vi ens lyckades få henne.
    Är det konstigt tycker ni att vi villha ÄD? Vill så gärna att hon ska få ett syskon!!

• Bette
    Alkemisten skrev 2010-11-01 16:12:11 följande:
    Hej på er!

Jag har också gjort tre misslyckade ivf-försök. Planerar nu in besök på AVA-kliniken i Åbo. Jag har turen att ha en dotter. På det viset är vi lyckligt lottade. Men vi kan inte få syskon till henne. Jag har en ganska svår endometrios. Idag är den mycket värre än då jag fick dottern. Läkarna är överaskade att vi ens lyckades få henne.
    Är det konstigt tycker ni att vi villha ÄD? Vill så gärna att hon ska få ett syskon!!
    Hej,

Inte alls konstigt att vilja ha ett syskon till henne. Går det lättare med ÄD än med vanlig IVF då när man har Endometrios?

Bette
  • Alkemisten

Ja det går lättare. Endometriosen har förstört det mesta av mina egna ägg. Även mina äggledare har blitt förstörda!
    Vilken klinik i Riga var ni på?

• Bette

Vi var på AVA kliniken i Riga, vi är mycket nöjda med dem. När vi kör på syskonförsök så kommer vi att ta kontakt med dem igen.

Bette

Svar på tråden äggdonation: vad odds?