Bf vid ivf?
Räknas äp som 2+0 och et som 2+2 eller äp som 1+6 och et som 2+1?
Har hört olika från olika håll.
Räknas äp som 2+0 och et som 2+2 eller äp som 1+6 och et som 2+1?
Har hört olika från olika håll.
ÄP räknas som äl,d.v.s 2+0.
Är i v20 och då fick vi ändrat datum på vårt UL i veckan, beroende på fostrets storlek. Det skiljde fyra dagar från det som det borde bli från vårt FET (som var tre dagar efter ÄL). Lite skumt tycker jag, men det är det nya datumet de går på...
ÄP= 2+0 efetrsom det är den dagen ägget blir befruktat.
Vid båda min ivfgrav har de velat ändra datum på RUL men jag har vägrat..
Jag får små barn (första trots förlossning v 41+3) och hade blivit framflyttad mellan 3-7 dgr om jag inte sagt ifrån så jag tror kanske att stl kan variera även på RUL. Har fattat det som att det är mer tillförlitligt med datering tidigare i grav typ v 12 13 14,
Varför är det ingen enhetlig linje vid alla olika mvc och kliniker kring detta? Kan ni fatta det?
HAr ju betydelse vid KS och igångsättning tex.
I vecka 12 har det diffat fel datum någon dag och i v 18 på RUL upp till en vecka för mig..
Har fött med KS så jag tycker också det är viktigt..
Hej!
en fråga,vi hade ÄP den 11/6 och ET den 14/6. Plussade den 28/6.
så vilken vecka är man i då? man räknar inte från ÄP,utan från när man skulle haft ÄL eller vadå?
Hej!
en fråga,vi hade ÄP den 11/6 och ET den 14/6. Plussade den 28/6.
så vilken vecka är man i då? man räknar inte från ÄP,utan från när man skulle haft ÄL eller vadå?
Nämen Skorpan!! Grattis till plusset. Vad kul.
Jag kan bara säga att jag efter min IVF (FET) gick över 17 dagar. Så ingenting är säkert! Möjligen att det finns likheter genetiskt, min mamma gick också över länge med mig...