• cuteswegirl

Ont i ena höften!

Det är nu 1 år sedan jag fick mitt första barn...

min graviditet var väldigt enkel utan några större krämpor.... förlossningen gick otroligt fort och ja allt fungerade....

förutom en sak,.,, ca 2-3 veckor efter förlossningen så började det göra ont i höfterna när jag gick ner för trappor... tänkte direkt att det var efterkännigar av graviditet/förlossning... detta blev med tiden bättre... men nu är det sämre än någonsin....

känns som om det gör ont i benen inne i höften men bara på högersidan nu. Går jag längre sträckor så känner jag av höften.... förra veckan kändes den bra så jag testade att jogga lite lätt och det resulterade i riktig smärta.... gick över efter ett par dagar och nu igår var vi på fest och lekte lekar där det ingick lite spring.... Nu har höften gett upp helt.... gör inte ont om jag sitter stilla men så fort jag rör mig så känns den och går jag gör det riktigt ont....

Någon som känner igen detta och vet vad det kan bero på?

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090615
  • Svar på tråden Ont i ena höften!
  • Twinnmum

Hej!
    Det är snart 6 år sen jag fick mina tvillingar, jag har haft problem med min höft sen dess. Hade inga problem under graviditeten, men direkt efter.

Har sökt läkare flera gånger, men dom kan inte hitta något. Säger att jag har som ryggskott fast det sitter i höften.

• cuteswegirl

okej..... har ett problem.... ska börja jobba om en månad.... jag står/går hela tiden i mitt jobb... frågan är om höften håller för det....

vem ska man kontakta om man vill få det kontrollerat? MVC eller typ ens husläkare??

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090615
  • Amrit

Min son är nu en månad och jag fick problem i ena sidan av ryggslutet/höften i slutet av graviditeten vilket förvärrades rejält efter han var född. Har varit så illa att jag haft svårt att gå enstaka meter!
    Jag tog kontakt med en sjukgymnast som undersökte och såg att korsbenet inte satt som det skulle. Han tryckte tillbaka det på plats och nu bara efter en vecka är det betydligt bättre, inte bra, men nu kan jag röra mig i alla fall. Bäcken/höftproblem är tydligen supervanligt efter en graviditet/förlossning. Skulle ta kontakt med en duktig sjukgymnast om jag var du så att du får en ordentlig undersökning av rörelseapparaten och sen träningsövningar för att hålla problemen i schack!

• Tjolahopptjolahej

Hade varit spännande att veta om födelseställning och bristning påverkar problem med höft efter.. jag har också on i en sida av höften

Svar på tråden Ont i ena höften!