• Anonym (nojjig)

Hittat hashplantor

Vet inte riktigt hur jag ska bete mig eller vad jag ska göra...

Har en riktigt nära vän som bor på en annan ort tillsammans med sin sambo. En av mina andra riktigt nära vänner befinner sig just nu hemma hos vår gemensamma vän på besök. Av en ren slump fick min vän (som är på besök) syn på en hel odling av hashplantor,gömda inne i en skrubb, i deras tvättstuga.

Hon skulle in tillt vättstugan för hon hade lånat tvättmaskinen och såg att det lyste i skrubben genom springan och skulle släcka lämpan,men det var ju ingen vanlig lampa som lyste och i rummet fanns massa hashplantor och det var ordentligt varmt i rummet,samt att ingången var plastad,för att hålla värmen i rummet antar vi.

Min kompis ringde till mig och var förtvivlad och orolig...vad ska vi göra? Vad gör man?

Vår gemensamma vän har haft det lite trassligt genom åren och hennes sambo höll på med droger förut,men de flyttade och bröt med hans kriminella umgängeskrets och enligt vår vän har hennes sambo helt lagt av med att röka på osv...tydligen inte!

När jag inte lever i den världen själv så blir jag ju nojjig...vad gör man?

• Svar på tråden Hittat hashplantor
  • Anonym

Ja du, jag vet inte vad jag hade gjort. Men i för sig, jag är väldigt principfast. Jag skulle nog inte anmäla, men skulle inte umgås med de nå mer.

• Anonym (nojjig)

Knappast ett "tramsbrott" om man riskerar långa fängelsestraff....det är ju en illegal drog vare sig vissa anser att det är en mild drog eller inte,och nog vet jag att många odlar och att många använder sig av den och dessa personer anser att drogen inte är värre än alkohol,men riktigt så är det ju inte.

Antar också att de får in extrapengar utav denna odling. Skulle aldrig polisanmäla,det vinner inte jag någonting på...men helt klart måste jag säga någonting om det. Inte för att skydda dem,bara för att visa att jag bestämt tar avstånd ifrån det...kan helt klart inte se på dem med samma ögon längre...vem vet vad mer som gömmer sig...så mycket skumt som har hänt runtomkring dem som man trodde det var slut på,tydligen inte!

• LaMoi

Inget du ska bry dig om tycker jag! Deras liv inte ditt!

• Minomin

Sorry, men jag skulle inte tveka en sekund att ringa till polisen. Än mer om jag, som skrivits ovan, misstanke finns att dom säljer skiten!

Nästa gång är det din eller min tonåring som trillar dit...

• Anonym (t.ex. orolig)
    Minomin skrev 2010-06-04 20:37:49 följande:
    Sorry, men jag skulle inte tveka en sekund att ringa till polisen. Än mer om jag, som skrivits ovan, misstanke finns att dom säljer skiten!

Nästa gång är det din eller min tonåring som trillar dit...
    Eller så röker tonåringarna gräs istället för att beställa obeprövade, potentiellt livsfarliga, kemikalier på nätet.
  • ViceGuy

Tänk på att detta egentligen är ogräs som växer helt fritt i naturen och har gjort under en mycket mycket lång tid. Det är trots allt bara en planta, oavsett om man blir hög av att röka den eller inte.

Rädslan eller oron som du känner är nog allt det runtikring plantan, inte själva plantan i sig. För många, kanske även dig, är det nån slags symbol för kriminalitet och misslyckande.

Men sätt dig ner och snacka med dom och se hur du känner efter det, förhoppningsvis en aning lugnare.

Sen om du väljer att inte umgås mer med dom efter det är ju helt upp till dig, men ge dom en chans att förklara.

Good luck have fun!

The true delight is in the finding out, rather than in the knowing. -Isaac Asimov
  • Digestive

Jag tycker att ni ENBART berättar för er gemensamma vän om odlingen, utifall vännen inte känner till denna.

Mer hysteri än så behövs det inte kring droger som har en potens jämförbar med kaffe och den illegala statusen gör inte era vänner till monster.

• blackpuma

Kan du gå tillbaka och ta en bild på en "hashplanta"?
    Kan du förklara vad en hashplanta är överhuvudtaget?
    Om du däremot åsyftar cannabis sativa så verkar det som du har mycket information att ta till dig.

Isolera rummet brukar man göra för att hålla doften inne, det finns allt för många idioter som springer runt och sticker in näsan där den inte hör hemma .

Det intressanta här är att om ni hade hittat en hembräningsmaskin så skulle ni bara le och skämta om det, när ni har hittat en inomhusodling där det växer blommor så drabbas ni av hysteriska utbrott.
    Skärpning.

• Anonym (nojjig)

Ojsan,vilka påhopp jag och endel andra får av vissa....

Jag reagerar starkt för att det var tydligen väldigt många plantor som odlades,enligt min vän som hittade alltihopa. Jag oroar mig för min vän. Skiter fullständigt i hennes sambo som med största sannolikhet odlar skiten och förmodligen säljer den vidare. Jag vet nämligen att den här killen tagit betydligt tyngre droger tidigare innan han träffade min vän. Han hade ett mycket dåligt umgänge och har fortfarande ´endel "mindre lämpade" människor i sin bekanskapskrets,och min kompis blir ju indragen i skiten!!!!

Om han röker på,kanske han går över till de tyngre drogerna igen,vem vet? Han har ju redan suttit i häktet flera månader misstänkt för narkotikabrott. Då påstod han att han bara var på fel plats vid fel tillfälle,och det köpte vi allihopa och han släpptes fri några månader senare. Hans umgänge ÄR kriminellt då de handlar om gäng,bråk,pengar,narkotika. Min vän har gått igenom massor på grund utav den här snubben.....så ursäkta mig om jag reagerar starkt för att han odlar en massa hemma i hennes hem! Och är hon med på allting är det ju ännu värre.

En sak att odla en växt hemma för att röka på själv nångång ibland,en helt annan om det odlas massor av en tidigare narkotikamisstänkt i dåligt umgänge som med största sannolikhet säljer vidare!

Jag vinner inget på att ringa polisen och "sätta dit" min vän...men nåt måste jag ju tala om för henne,vill ju inte att hon ska befinna sig i den skiten!

• DreamBitch
    Anonym (nojjig) skrev 2010-06-05 13:28:45 följande:
    Ojsan,vilka påhopp jag och endel andra får av vissa....

Jag reagerar starkt för att det var tydligen väldigt många plantor som odlades,enligt min vän som hittade alltihopa. Jag oroar mig för min vän. Skiter fullständigt i hennes sambo som med största sannolikhet odlar skiten och förmodligen säljer den vidare. Jag vet nämligen att den här killen tagit betydligt tyngre droger tidigare innan han träffade min vän. Han hade ett mycket dåligt umgänge och har fortfarande ´endel "mindre lämpade" människor i sin bekanskapskrets,och min kompis blir ju indragen i skiten!!!!

Om han röker på,kanske han går över till de tyngre drogerna igen,vem vet? Han har ju redan suttit i häktet flera månader misstänkt för narkotikabrott. Då påstod han att han bara var på fel plats vid fel tillfälle,och det köpte vi allihopa och han släpptes fri några månader senare. Hans umgänge ÄR kriminellt då de handlar om gäng,bråk,pengar,narkotika. Min vän har gått igenom massor på grund utav den här snubben.....så ursäkta mig om jag reagerar starkt för att han odlar en massa hemma i hennes hem! Och är hon med på allting är det ju ännu värre.

En sak att odla en växt hemma för att röka på själv nångång ibland,en helt annan om det odlas massor av en tidigare narkotikamisstänkt i dåligt umgänge som med största sannolikhet säljer vidare!

Jag vinner inget på att ringa polisen och "sätta dit" min vän...men nåt måste jag ju tala om för henne,vill ju inte att hon ska befinna sig i den skiten!
    Din vän är ju precis lika involverad i detta som hennes pojkvän så varför svartmålar du bara honom? Så länge hon inte lider av något förståndshandikapp så är hon lika ansvarig för denna odling som han är och kan inte på något vis frias från ansvar.
    Och vad menar du med HENNES hem? Antingen bor dom tillsammans och då är det lika mycket hans hem eller så odlar han hemma hos henne och då har hon godkänt att han gör det vilket isf skulle säga mer om henne än om honom.

Du skriver att din kompis "blir indragen i skiten". Återigen vill jag förtydliga att hon är lika ansvarig som honom. Vill hon inte ha med "skiten" att göra så är det hennes fulla rätt att bryta med sin pojkvän, något hon uppenbarligen inte gör.

Du kanske måste börja inse att din kompis inte är så oskuldsfull som du tror/hon utger sig för att vara.
Svar på tråden Hittat hashplantor