Anonym (nojjig) skrev 2010-06-05 13:28:45 följande:
Ojsan,vilka påhopp jag och endel andra får av vissa....
Jag reagerar starkt för att det var tydligen väldigt många plantor som odlades,enligt min vän som hittade alltihopa. Jag oroar mig för min vän. Skiter fullständigt i hennes sambo som med största sannolikhet odlar skiten och förmodligen säljer den vidare. Jag vet nämligen att den här killen tagit betydligt tyngre droger tidigare innan han träffade min vän. Han hade ett mycket dåligt umgänge och har fortfarande ´endel "mindre lämpade" människor i sin bekanskapskrets,och min kompis blir ju indragen i skiten!!!!
Om han röker på,kanske han går över till de tyngre drogerna igen,vem vet? Han har ju redan suttit i häktet flera månader misstänkt för narkotikabrott. Då påstod han att han bara var på fel plats vid fel tillfälle,och det köpte vi allihopa och han släpptes fri några månader senare. Hans umgänge ÄR kriminellt då de handlar om gäng,bråk,pengar,narkotika. Min vän har gått igenom massor på grund utav den här snubben.....så ursäkta mig om jag reagerar starkt för att han odlar en massa hemma i hennes hem! Och är hon med på allting är det ju ännu värre.
En sak att odla en växt hemma för att röka på själv nångång ibland,en helt annan om det odlas massor av en tidigare narkotikamisstänkt i dåligt umgänge som med största sannolikhet säljer vidare!
Jag vinner inget på att ringa polisen och "sätta dit" min vän...men nåt måste jag ju tala om för henne,vill ju inte att hon ska befinna sig i den skiten!
Din vän är ju precis lika involverad i detta som hennes pojkvän så varför svartmålar du bara honom? Så länge hon inte lider av något förståndshandikapp så är hon lika ansvarig för denna odling som han är och kan inte på något vis frias från ansvar.
Och vad menar du med HENNES hem? Antingen bor dom tillsammans och då är det lika mycket hans hem eller så odlar han hemma hos henne och då har hon godkänt att han gör det vilket isf skulle säga mer om henne än om honom.
Du skriver att din kompis "blir indragen i skiten". Återigen vill jag förtydliga att hon är lika ansvarig som honom. Vill hon inte ha med "skiten" att göra så är det hennes fulla rätt att bryta med sin pojkvän, något hon uppenbarligen inte gör.
Du kanske måste börja inse att din kompis inte är så oskuldsfull som du tror/hon utger sig för att vara.