• Pigan

ÄD-sedan gravid "naturligt??!!

Jag vet inte riktigt var detta hör hemma, eller om det hör hemma någonstans här på fl. Jag är bara så chockad och undrar om det finns fler som jag, eller om någon hört talas om detta?

Jag och min man har inte kunnat få barn. Efter år av försök i sänghalmen sökte vi tillslut hjälp. Efter 5 IVF utan ett enda plus, gick vi över till ÄD på inrådan av vår fert.läkare.

Han sa att jag hade få, icke livsdugliga ägg och att jag aldrig kommer att kunna bli gravid på mina egna ägg. Vi blev satta i ÄD-kö i Umeå, men pga kötiden sökte vi oss till Tammerfors.

Där blev vi gravida på första försöket och födde en pojke i slutet av september. Nu är han 8 månader, och vi hade planerat att göra syskonförsök efter jul.

EN gång har vi haft fullbordat sex efter hans födelse. Min mens har hoppat hejvilt så jag har ingen aning om hur den kommer, men på senare tid har jag börjat sakna den. Bara för att vara på "den säkra sidan" gjorde jag ett gravtest, och JAG ÄR GRAVID!

Hur fan går det ihop??? Jag har ingen aning om hur långt gången jag är, men jag kan gissa på en 6-7 veckor.

Plusset kom medan jag kissade och jag bara skrek! Jag blev inte ens glad, bara totalt chockad!! Jag fattar ingenting.

Har ont som tusan i magen, och är jätterädd för MF! Ska till gyn imorgon på VUL.

EN gång och jag är gravid! Låter som värsta fertila donnan, men jag är ju inte det!

Jag är förvirrad!

• Svar på tråden ÄD-sedan gravid "naturligt??!!
  • parvati

Grattis! Stort grattis till dig!

Jag fick reda på att jag aldrig skulle kunna få barn helt naturligt som 20-åring men jag blev gravid helt spontant efter att vi börjat köa till ÄD.

• Pigan

Tack! Och tack detsamma!
    Det är bara så mystiskt alltihopa...historien med mina arma ägg är lång och komplicerad. Jag trodde inte ens jag hade någon äggproduktion nåmer och så händer detta. Efter EN sväng i sängen. Det är ett otroligt mirakel och jag trodde verkligen aldrig att det kunde hända mig!

• ungkvinna81

GRATTIS!!!!!! va kul .... vilken rolig överaskning. Ja! jag har oxå hört massa historier om kvinnor som gjorde IVF och ÄD behandling första gången sen fick de barn på egenhand efteråt. Jag tror att dina hormoner i kroppen har ändrats från din första graviditet. Jag önskar dig all lycka i världen:)

• Fossa

Grattis!
    Jag blev också rekommenderad ÄD men fick tvillingar med IVF och efter det kom en flicka spontant.

• plupp06

Men oj vad roligt, grattis!!

• kramiiis

Men vännen vd ärvdet du säger!? Va häftigt och roligt Gud hoppas allt ser brs it på vul! Du har mina tummar! Grattis!!! Bamsekram

♥I'm free to do exactly what I please so come with me to a place were we can be...♥
  • Bette

Hej,

Vad häftigt, hoppas innerligt att det håller i sig hela graviditeten. Hoppas på bra VUL imorgon.

Bette

• Trollmamma till 4

Stort Grattis!!

• Pimpinellan

Grattis! Man ska aldrig säga aldrig säger min läkare. Så länge man har ägg kan man bli gravid till slut. När det där kanske enda bra ägget dyker upp kan man aldrig veta och dessutom var nog graviditeten i sig positiv. Brukar öka chansen att sen lyckas spontant.
    Du inger hopp åt en annan!

• Bette

Hur har det gått? Hoppas att allt är toppen. Mysigt med en liten till.

Kram

Svar på tråden ÄD-sedan gravid "naturligt??!!