• Petrah

Turkiet - Alanya

Ni som vart i Turkiet i Alanya vilket hotell kan ni rekomendera med barn?
    vi har kollat på flower garden och Pacha Bay vad tyckte ni om dom? Finns det fler hotell ni kan rekomendera? hur är dt annars där i områderna?

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Turkiet - Alanya
  • Frontline

Vi bodde på Flower garden när vi var där sist, våran grabb var 1 år rätt så precis då.
    Det var ett relativt lugnt hotell och även lugnt runt omkring.
    Personalen var mycket barnvänliga.
    Det var rätt så ok utbud på kvällarna med lite olika shower och mattema så vi var nog i stort sett varenda kväll nere i restaurangen och käkade och hade det mysigt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Petrah

ok var dt fint och bra där då? nära till shoppinggator eller shopping?

Wild, Raw and Beautiful
  • Mammas gossar

Jag har varit i Alanya 20 ggr varav 1 gång med barn. Nu åker vi på Onsdag med våra två gossar o denna gången valde jag riviera apart med apollo, känns som ett bra hotell o mycket prisvärt. Alanya är ett sånt resmål där det verkligen är alla åldrar, den bästa stranden är Kleopatra med finare sand. Turkarna är väldigt vänliga och helst mot barnfamiljer.

Bemöt andra som du själv vill bli bemött.
  • mia maria

Flower Garden är bra, där har jag bekanta som har bott, o jag har även varit o badat i deras pool några ggr!
    När jag var i Alanya med min lille kille som då avr 3 år så bodde vi på Mayflower (Fritidsresor) o det var ett jättebra hotell tyckte jag, med två stycken barnpooler, en liten rutchkana för de minsta, lekplats o hiss - sådan saker som kan uppskattas när man reser med små barn!

• Petrah

Va bra   finns dt fler hotell som är fina än flower garden? De var slut nu när vi har semester

Wild, Raw and Beautiful
  • Mizz Turko

Skulle själv inte annars rekommendera Alanya för barnfamiljer.. har ni prövat Side annars?

Prinsessan Lorin 090512 ~~~ Prins BF 100624
  • Petrah
    Mizz Turko skrev 2010-06-06 23:57:29 följande:
    Skulle själv inte annars rekommendera Alanya för barnfamiljer.. har ni prövat Side annars?
    Nej dt har vi inte, har inte hört så mycket om det, har du vart där och vilket hotell isåfall Solig alla förslag är välkomna
    Wild, Raw and Beautiful
  • Mizz Turko
    Petrah skrev 2010-06-07 00:09:38 följande:
    Nej dt har vi inte, har inte hört så mycket om det, har du vart där och vilket hotell isåfall Solig alla förslag är välkomna
    Har varit där men inte bott på hotell.

Side ligger väl ca 25-30 min bussresain fr Alanya, men är mycket lugnare ställe för barnfamiljer och dit åker mest barnfamiljer.

Alanya är så fuktigt och varmt och mer ett partyställe för de som är ute efter alkohol, sex och fester.

Titta på de svenska researrangörernas sajter på hotell i Side, de brukar vara väldigt trevliga och bra.

Ska ni bara boka hotell, eller resepaket?
  • Miffomorsan

Vi åker 2 vuxna och 3 barn till Alanya nu i veckan. Ska bo på Pascha Bay som blivit varmt rekommenderat av de vi känner som varit där. Har dessutom en vän som jobbat där och han vågade påstå att det är det bästa hotellet i området för barnfamiljer - lugnt och städat dvs absolut inget ställe dit folk åker för hålligång.

Tänk så olika man kan uppleva ställena...

Mizz Turko skrev 2010-06-07 00:13:02 följande:
    Alanya är så fuktigt och varmt och mer ett partyställe för de som är ute efter alkohol, sex och fester.
  • gullican
    Miffomorsan skrev 2010-06-07 13:51:02 följande:
    Vi åker 2 vuxna och 3 barn till Alanya nu i veckan. Ska bo på Pascha Bay som blivit varmt rekommenderat av de vi känner som varit där. Har dessutom en vän som jobbat där och han vågade påstå att det är det bästa hotellet i området för barnfamiljer - lugnt och städat dvs absolut inget ställe dit folk åker för hålligång.

Tänk så olika man kan uppleva ställena...
    Håller med. Har hört från flera håll att Pascha bay är väldigt familjevänligt och lugnt och fint. åker också dit denna veckan

Party, sprit och sex finns det säkert stort utbud på men en barnfamilj kanske inte direkt håller till på "festgatan" sent på kvällarna?
  • Mizz Turko
    gullican skrev 2010-06-07 18:58:32 följande:
    Håller med. Har hört från flera håll att Pascha bay är väldigt familjevänligt och lugnt och fint. åker också dit denna veckan

Party, sprit och sex finns det säkert stort utbud på men en barnfamilj kanske inte direkt håller till på "festgatan" sent på kvällarna?
    Det finns bara en gata i Alanya, som är mittpunkten .
  • Petrah

men är dt bra shopping och fint i Side då? jag vil ha allt på ett o samma ställe

Wild, Raw and Beautiful
  • Miffomorsan
    Mizz Turko skrev 2010-06-08 20:14:37 följande:
    Det finns bara en gata i Alanya, som är mittpunkten .
    Nu har jag varit och bott på Pascha Bay och kan meddela att det hotellet ligger ca 7 km från huvudgatan i Alanya. Dvs - man störs inte överhuvudtaget av det eventuella partyliv som finns i Alanya.
    Pascha Bay är f ö en helt fantastisk anläggning  - så rent och fräscht har jag aldrig bott på någon charter innan. Stort poolområde med solstolar till alla, havet liggger precis nedanför poolområdet och även där finns det gott om plats.
    Lungt o stilla på kvällarna, uppträdande på scen och i poolbaren till max 23.30 och detta hörs inte ens in till rummen om man stänger fönster o dörrar. (Vilket man ju gärna gör för att kunna utnuttja lufkonditioneringen.) Massor av barnfamiljer, inga ungdomsgäng överhuvudtaget.
    Vill man ha en underbar familjesemester med fantastiskt god mat kan jag varmt rekommendera detta hotell!
  • gullican
    Miffomorsan skrev 2010-06-17 14:48:11 följande:
    Nu har jag varit och bott på Pascha Bay och kan meddela att det hotellet ligger ca 7 km från huvudgatan i Alanya. Dvs - man störs inte överhuvudtaget av det eventuella partyliv som finns i Alanya.
    Pascha Bay är f ö en helt fantastisk anläggning  - så rent och fräscht har jag aldrig bott på någon charter innan. Stort poolområde med solstolar till alla, havet liggger precis nedanför poolområdet och även där finns det gott om plats.
    Lungt o stilla på kvällarna, uppträdande på scen och i poolbaren till max 23.30 och detta hörs inte ens in till rummen om man stänger fönster o dörrar. (Vilket man ju gärna gör för att kunna utnuttja lufkonditioneringen.) Massor av barnfamiljer, inga ungdomsgäng överhuvudtaget.
    Vill man ha en underbar familjesemester med fantastiskt god mat kan jag varmt rekommendera detta hotell!
    Och jag skriver under på det, kom hem inatt efter 2 veckor där. Vi åkte även i till Alanya och åt middag några gånger i hamnen. Underbar mat och mysigt i hamnen. Inget "röj" vad vi märkte av. Som barnfamilj är man ju inte ute sent på kvällar och nätter. Rekommenderar det varmt till barnfamiljer.
Svar på tråden Turkiet - Alanya