Turkiet - Alanya
Ni som vart i Turkiet i Alanya vilket hotell kan ni rekomendera med barn?
vi har kollat på flower garden och Pacha Bay vad tyckte ni om dom? Finns det fler hotell ni kan rekomendera? hur är dt annars där i områderna?
Ni som vart i Turkiet i Alanya vilket hotell kan ni rekomendera med barn?
vi har kollat på flower garden och Pacha Bay vad tyckte ni om dom? Finns det fler hotell ni kan rekomendera? hur är dt annars där i områderna?
Vi bodde på Flower garden när vi var där sist, våran grabb var 1 år rätt så precis då.
Det var ett relativt lugnt hotell och även lugnt runt omkring.
Personalen var mycket barnvänliga.
Det var rätt så ok utbud på kvällarna med lite olika shower och mattema så vi var nog i stort sett varenda kväll nere i restaurangen och käkade och hade det mysigt...
ok var dt fint och bra där då? nära till shoppinggator eller shopping?
Jag har varit i Alanya 20 ggr varav 1 gång med barn. Nu åker vi på Onsdag med våra två gossar o denna gången valde jag riviera apart med apollo, känns som ett bra hotell o mycket prisvärt. Alanya är ett sånt resmål där det verkligen är alla åldrar, den bästa stranden är Kleopatra med finare sand. Turkarna är väldigt vänliga och helst mot barnfamiljer.
Flower Garden är bra, där har jag bekanta som har bott, o jag har även varit o badat i deras pool några ggr!
När jag var i Alanya med min lille kille som då avr 3 år så bodde vi på Mayflower (Fritidsresor) o det var ett jättebra hotell tyckte jag, med två stycken barnpooler, en liten rutchkana för de minsta, lekplats o hiss - sådan saker som kan uppskattas när man reser med små barn!
Va bra finns dt fler hotell som är fina än flower garden? De var slut nu när vi har semester
Skulle själv inte annars rekommendera Alanya för barnfamiljer.. har ni prövat Side annars?
Vi åker 2 vuxna och 3 barn till Alanya nu i veckan. Ska bo på Pascha Bay som blivit varmt rekommenderat av de vi känner som varit där. Har dessutom en vän som jobbat där och han vågade påstå att det är det bästa hotellet i området för barnfamiljer - lugnt och städat dvs absolut inget ställe dit folk åker för hålligång.
Tänk så olika man kan uppleva ställena...
men är dt bra shopping och fint i Side då? jag vil ha allt på ett o samma ställe